شناسهٔ خبر: 26795439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین خواستار اجرای طرح پزشک خانواده شد

قزوین-ایرنا- استاندار قزوین بر ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده با هدف تامین سلامت مردم و مدیریت هزینه های درمانی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده در کشور، هزینه های درمان برای دولت و مردم کاهش خواهد یافت و میزان مراجعه بیماران به مراکز درمانی نیز مدیریت می شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح در استان های کشور، آمار و اطلاعات کاملی از تعداد و نوع بیماری ها به دست آمده و برنامه ریزی برای مدیریت بخش بهداشت و درمان آسانتر خواهد شد.
استاندار قزوین بر ضرورت آگاهی رسانی به جامعه در خصوص استفاده منطقی از داروهای مختلف تاکید و یادآور شد: آموزش روش های استفاده منطقی از دارو، پرهیز از مصرف بی رویه و مراجعه غیر ضروری به پزشک از موارد مهمی است که باید فرهنگ سازی مناسبی در مورد آنها صورت گیرد.
به گفته زاهدی، مراجعه مکرر و غیر منطقی به پزشک باعث افزایش هزینه های اضافی برای مردم و مصرف بی رویه دارو در جامعه خواهد شد.
استاندار قزوین در ادامه خواستار افزایش سقف سهمیه های درمانی این استان شد و افزود: میزان مراجعه مردم به بخش های درمانی این استان بیش از جمعیت آن است.
زاهدی در پایان اضافه کرد: تردد سالانه 110 میلیون خودرو از راه های ارتباطی استان موجب سرریز شدن مراجعات درمانی بیش از جمعیت آن شده که باید با حمایت های بیشتر برای رفع نیازهای این بخش اقدام کرد.
6101/8054

نظر شما