شناسهٔ خبر: 26795411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

اعضای کاروان جاده ولایت به شهر بافق رسیدند

حرکت کاروان عشق دردل کویر

اعضای کاروان جاده ولایت در حالی دیروز به شــهر بافق در استان یزد رسیدند که باید ادامه راه باقی مانده را با هشــت نفر کمتر بدوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، دونــدگان جاده ولایت که امسال برای نهمین بار برگــزار می شــود، باوجــود ازدست دادن یکی از بهترین اعضای خود که شوک بدی به گروه وارد کرد، به راه خود ادامه دادند و قصــد دارند با وجود خستگی روحی و جسمی این مسیر را در موعد مقرر تمام کنند.
دوندگان نهمین همایش جاده ولایت دیروز در دهمین روز حرکت از شهر یزد به سمت استان خراسان جنوبی حرکت کردند و در اولین گام به شهر کویری بافق رسیدند. آن ها صبحگاه دیروز سه شنبه با قرائت زیــارت مخصــوص امام رضا علیه السلام، با بدرقه گروهی از مردم و مسئولان، شهر یزد را به مقصد بافق ترک کردند.
کاروان جاده ولایت در این مسیر و درحالی که گرمــای هوا در مرکز کویر ایران جان سوز شده است، با تقسیم شدن به دو گروه، مسافت ۱۰۰کیلومتری یزد به بافق را دویدند و ظهر دیروز با استقبال مردم و مســئولان وارد بافق شــدند. دوندگان جاده ولایت که در طول مسیر به دلیل گرمای زیاد هوا بسیار خسته تر از روزهای قبل شده بودند، بلافاصله بعد از حضور در شــهر بافق مورد استقبال مســئولان محلی و مردم قرار گرفتند و در مراسمی که به مناسبت حضور آن ها برگزار شده بود، شرکت کردند.
ادامه مسیر با ۸ نفر کمتر
اتفاقی کــه برای مرحوم ریگــی افتاد، همچنان سایه سنگین خود را از سر گروه برنداشته است. با اینکه دوندگان جاده ولایت تلاش می کنند فارغ از این واقعه حزن انگیز مأموریت خود را انجام دهند، اما سنگینی واقعه خلاصی روحی و فکری آن ها از این ماجرا را دشــوار کرده است. امروز قرار است مراســم خاک سپاری مرحوم ریگی در مشــهد انجام شــود و به همین دلیل دیــروز با تصمیمی که گرفته شد، هشت نفر از دونده ها از گروه جدا شدند و خودشان را به مشهد رساندند تا در این مراسم شــرکت کنند. با این احتســاب کاروان جــاده ولایت حدود ۲۰۰ کیلومتر از مســیر را که امروز در شرایط بسیار گرم کویر مرکزی ایران قرار دارد بدون هشت نفر از اعضای خود طی خواهد کرد که این خود بر سختی های این مأموریت مقدس می افزاید.
کاروان جاده ولایت قرار است صبح امروز بافق را به مقصد بهاباد ترک کند .
سرپرست کاروان: وظیفه ما حکم می کند مسیر را بی کم وکاست ادامه بدهیم مهدی عجمی نژاد، سرپرست کاروان جاده ولایت، گفت: کاروان جاده ولایت با هدف فرهنگ سازی و معرفی سیره امام رضا(ع) پا در این مسیر ۲۳۰۰کیلومتری نهاده است. در این مســیر متأسفانه طی یک اتفاق ناگــوار مرحوم ریگی را از دســت دادیم. مرحــوم ریگی از افــراد مخلص کاروان بود که هر ۹ ســال برگزاری این جشنواره حضور داشته است. پس از این واقعه کاروان با چالش هایی مواجه شد که به واسطه عواطف و احساسات هم رکابان این بزرگوار، کاملا طبیعی بود؛ اما وظیفه ما حکم می کرد تا مســیر کاروان بدون کم وکاست طی شود و رسالت جاده ولایت به درســتی انجام شــود. درهمین راستا هم قسم شــدیم تا حرکت کاروان ادامه یابــد. تصمیم بر آن شــد تــا جمعی از اعضای کاروان که روابط کاری و دوستانه بیشتری با مرحوم ریگی داشتند و دو نفر از بزرگ ترهای کاروان، درمجموع هشت نفر برای مراسم تشییع جنازه و خاک سپاری به مشهد اعزام و سپس مجدد به کاروان ملحق شوند.
امروز، برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک علی اصغر ریگی صبح امروز با حضور مردم شریف مشهد، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، نمایندگان آستان قدس رضوی و شهرداری در مشــهد مقدس برگزار خواهد شد. براین اســاس قرار است در ساعت ۱۱ صبح مراسم نماز میت در حرم مطهر رضوی خوانده شده و سپس پیکر آن مرحوم در قطعه هنرمندان و نام آوران بهشت رضا به خاک سپرده شود.

نظر شما