شناسهٔ خبر: 26795397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

دانشگاه علوم اسلامی رضوی از دانشگاه های مشابه موفق تر است

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی از دانشگاه هایی که بر مبنای علوم اسلامی تاسیس شده اند موفق تر عمل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح چهارشنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهارکرد: دانشگاه‌های زیادی بر مبنای علوم اسلامی و حوزوی در کشور تاسیس شده‌اند، اما دانشگاه علوم اسلامی رضوی از نظر کیفیت از دیگر دانشگاه‌ها موفق‌تر بوده است، نماد موفقیت این دانشگاه نیز فارغ التحصیلان آن است.

وی افزود: تعداد زیادی از این فارغ التحصیلان از اساتید حوزه‌ علمیه هستند و این موفقیت دانشگاه علوم اسلامی رضوی را در تربیت صحیح و کارآمد می رساند.

آیت الله علم الهدی افزود: باید از ظرفیت فارغ التحصیلان این دانشگاه استفاده کرد و نباید از آن‌ها غافل شد.

وی گفت: ایده تربیت منبری در دانشگاه علوم اسلامی رضوی بسیار ایده خوبی است. در مشهد سال‌ها پیش جلسات تمرین منبر داشتیم و از این جلسات منبری‌های خوبی تربیت شدند، اما اکنون خطیب منبری که آن توانایی را داشته باشد نداریم.

جانشین رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیر در این دیدار  گفت: در ساختار دانشگاه علوم اسلامی رضوی جای برخی رشته‌ها خالی است. در این دانشگاه برخی رشته‌های حقوقی تا مقطع دکتری داریم، اما رشته حقوق عمومی نداریم.

حجت الاسلام سید حسن وحدتی شبیری ادامه داد:فارغ التحصیلان حقوق عمومی می‌توانند از نظام اسلامی دفاع کنند و جای این رشته در دانشگاه ما خالی است.

وی گفت: رشته شیعه شناسی نیز که دانشگاه‌های آمریکا و اسرائیل بر آن تمرکز کرده‌اند، باید در این دانشگاه تاسیس شود.

وحدتی شبیری تاکید کرد: مشهد مهد پرورش منبری‌های بزرگی از جمله آیت الله سید کاظم علم الهدی است که از میان ما رفته‌اند و جای خالی منبری‌های بزرگی مانند وی حس می شود و دانشگاه رضوی این ظرفیت را دارد تا محل پرورش منبری‌های انقلابی و بزرگ باشد.
 

نظر شما