شناسهٔ خبر: 26795166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی:

هوا باز هم گرم تر می شود

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی مسیر ورزش باد های شرقی از بیایان های مرکزی است و با نفوذ آن به این استان از عصر روز چهارشنبه گرد و خاک سراسر این منطقه را فرا می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا ازاراک ، رضا مرادی افزود:آسمان استان مرکزی در روزهای آتی (حداقل تا پایان هفته) به دلیل وجود رطوبت در لایه های میانی جو ابرناک تا نیمی ابری است و در برخی از ساعات به ویژه عصر و شب بر میزان آن افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: گزارش ایستگاه های هواشناسی این استان حاکی از افزایش دمای هوا است که علت آن نیز تقویت سامانه پر ارتفاع حاکم بر کشور و تشدید شرایط تابستانه است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: دمای هوا در ساعات شب نیز در روزهای آتی به دلیل وجود رطوبت و پوشش ابر در لایه های میانی جو افزایش خواهد یافت.

مرادی گفت: ساوه با بیشینه دمای 43 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند و خنداب با کمینه دمای 18 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهرهای این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: دمای فعلی شهر اراک 33 درجه سانتیگراد بالای صفر است و سرعت وزش باد هشت متر بر ثانیه و از سمت شمال شرق است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: پیش بینی شده دمای هوای اراک در حداکثر دمای امروز (چهارشنبه) به 38 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

 

نظر شما