شناسهٔ خبر: 26793821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل اوقاف همدان:

تکریم ۴۳ امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر استان همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: همزمان با دهه کرامت و ولایت در پنجم ذی القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه ۴۳ بقعه متبرکه و شاخص در سراسر استان برنامه های ویژه ای برگزار می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ظهر امروز( 27 تیر) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان گفت: از اول ذیقعده تا 11 ذیقعده از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

وی افزود: غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه با حضور مسئولان و خانواده معظم شهدا ، پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در ساعات هشت صبح و هشت شب در برخی امامزاده ها و مراسم تجلیل از خادمین و هیات امنای امامزاده ها از برخی برنامه های اجرایی در دهه کرامت است.

 

وی در خصوص ساماندهی و مرمت بقاع متبرکه استان نیز گفت: 12 امامزاده در همدان، پنج امامزاده در ملایر، 12 امامزاده در تویسرکان، هفت امامزاده در رزن، سه امامزاده در اسدآباد، 6 امامزاده در نهاوند، 10 امامزاده در کبودرآهنگ و 6 بقعه در بهار در حال مرمت، تعمیر و بازسازی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان ادامه داد: شجره امامزادگان استان همدان شجره قوی است  و برخی امام زادگان مرکزیت  فعالیت های دینی و فرهنگی در جهت جذب بیشتر نسل جوان هستند.

 

حجت الاسلام کاروند افزود: امامزاده عبدا... ، شاهزاده حسین و امامزاده محسن (ع) در استان همدان در طی سال داری بیشترین زائر نسبت به سایر امامزاده ها هستند.

 

گفتنی است؛ اول ذیقعده همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) تا 11 ذیقعده، ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری و پنجم ذیقعده روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با محوریت امامزاده احمدبن موسی (شاه چراغ) نامگذاری شده است.

نظر شما