شناسهٔ خبر: 26793648 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

برگزاری اولین سمینار سفرای ایران در تهران

نخستین سمینار سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در دولت دوازدهم، هفته آینده در تهران و با سخنرانی رییس جمهور آغاز به کار می‌کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر که گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هفته آینده در تهران برگزار می‌شود؛ اظهار داشت: نخستین سمینار سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت دوازدهم، هفته آینده پس از دیدار وزیر و مدیران وزارت امور خارجه و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری و حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی رییس جمهور آغاز به کار می‌کند.

قاسمی افزود: همچنین روسای قوای مقننه و قضاییه نیز با حضور در این گردهمایی سخنرانی خواهند کرد. معاون اول رئیس جمهور، و برخی از وزرا و دیگر مقامات اقتصادی نیز از جمله مهمانان و سخنرانان این گردهمایی تخصصی خواهند بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحولات در چارچوب «گسترش هدفمند دیپلماسی و ارتباطات خارجی» از محور‌های اصلی نشست‌های سمینار است. علاوه بر کار گروه‌های طراحی شده برای انجام نشست‌های تخصصی و موضوعی، در تعدادی از جلسات این سمینار چند تن از وزرا و دیگر مقامات کشور حضور یافته و ضمن ایراد سخنرانی پیرامون موضوعات مهم منطقه‌ای و دیگر مباحث تخصصی تعیین شده برای این گردهمایی سراسری به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با مدنظر قرار دادن شرایط جدید کشور و تحولات جهانی و لزوم توجه بیش از پیش به مباحث اقتصادی، بخش عمده‌ای از نشست ها، تبادل نظر‌ها و دیدار‌های این سمینار در مقایسه با سمینار‌های گذشته به موضوعات اقتصادی و نحوه تعامل سفارتخانه‌های ایران با بخش‌های خصوصی و دولتی کشور متوقف فیه و برقراری ارتباط با همتایان داخلی آن‌ها به منظور مواجهه با شرایط جدید اختصاص خواهد یافت.

نظر شما