شناسهٔ خبر: 26793623 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رئیس کمیته ملی المپیک: هیچ تضمینی برای نتیجه نمی‌دهیم/ مرزبندی در زنان و مردان نداریم

70 درصد بودجه فدراسیون‌ها را تامین کردیم و در خصوص اعزام تمام ملاحظات را رعایت کردیم و با تفاهم در مورد اعزام ها تصمیم گرفتیم. حتی یک مورد خارج از تفاهم‌ها نبوده است.

صاحب‌خبر -

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هیچ تضمینی برای نتیجه در بازی‌های آسیایی نمی‌دهیم اما اعلام می‌کنیم تمام ظرفیت‌ها را برای کسب بهترین نتیجه به کار می‌گیریم.

به گزارش عصر ایرانف  سیدرضا صالحی امیری پس از برگزاری نشست سرپرستان اعزامی به بازی‌های آسیایی 2018 در جمع خبرنگاران گفت: در مورد این بازی‌ها چند کار اساسی انجام دادیم که مشترکا با وزارت ورزش بود. هیچ شکافی بین این دو نهاد نیست.همه نهادها باید یک صدا باشندو در جاکارتا به دنبال شعار یک ملت یک پرچم و یک صدا هستیم.

وی تاکید کرد: 70 درصد بودجه فدراسیون‌ها را تامین کردیم و در خصوص اعزام تمام ملاحظات را رعایت کردیم و با تفاهم در مورد اعزام ها تصمیم گرفتیم. حتی یک مورد خارج از تفاهم‌ها نبوده است.

صالحی‌امیری گفت: مطالبات تیم و فدراسیون‌ها فراتر و ظرفیت‌ها محدود است ولی با تمام توان و امکانات کار می‌کنیم. برای اعزام به مسابقات 15 میلیارد تومان در نظر گرفتیم و پاداش‌ها تامین شده است. در چارچوب منابع محدود مدیریت می‌کنیم.

صالحی امیری در مورد اینکه آیا برای میزبانی از بازی‌هایی آسیایی برنامه ای دارید گفت: این جزو آرزوی ماست که بتوانیم این میزبانی را داشته باشیم. در رایزنی هایی هم که با رئیس شورای المپیک آسیا داشتیم در این مورد صحبت شده است اما طبیعتا باید بتوانیم زیرساخت های لازم برای این کار را داشته باشیم. البته صحبت کرده ایم که بتوانیم میزبانی مشترک با کشورهای همسایه داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب پرچمدار زن برای کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی با نگاه سیاسی یا مسائل غیرورزشی صورت گرفته است گفت: اینکه چرا انتخای خانم‌بود به خاطر حق زنان است که پرچمداری یعنی نماینده یک ملت. این صلاحیت ها و کارنامه و توانمندی وی بود که انتخاب شد. پیام ما به دنیا است که مرزبندی در زنان و مردان نداریم. صلاحیت بانوان این فضا را ایجاد کرده و در دوره بعد پیش بینی می‌کنیم که تعداد زنان به مردان نزدیک شود.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: ما ثبت نام اولیه در این مسابقات داشتیم و بعد لیست ما نهایی شد فقط در مورد والیبال مشکلاتی بود که مذاکرات انجام شد و حل شد. ثبت نام بسته شده است و حتی یک مورد تغییر نیاز به مذاکره دارد. سجادی در محل هست و اگر مشکلی باشد، بر طرف می کند.

وی گفت: هیچ تضمینی برای نتیجه در بازی‌های آسیایی نمی دهیم اما اعلام می‌کنیم تمام ظرفیت‌ها را برای کسب بهترین نتیجه به کار می‌گیریم. وعده می‌دهیم به ملت که ورزشکاران تمام ظرفیت خود را به کار خواهد گرفت. مردم بجز نتیجه بازی جوانمردانه را نگاه می‌کنند. رهبر انقلاب بعد از بازی با اسپانیا که با شکست هم همراه بود پیام دادند. ما در جمع سرپرستان همین موضوع را تبیین کردیم. نکته دیگری که تاکید کردیم این است که باید از حاشیه ها دوری کنیم. رسانه ها باید فضایی را ایجاد کنند که ورزش آرامش داشته باشد.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت ورزش در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای موفقیت ورزش ایران در بازیهای آسیایی استفاده کرده ایم. مسئولان تیم ها و فدراسیون هم تمام تلاششان را کرده اند که تیم های تحت مدیریت شان به بهترین شکل ممکن در این مسابقات حضور پیدا کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه کار ورزش ایران در این دوره از مسابقات سخت است گفت: کشورهای دیگر هم برنامه ریزی خوبی در این مورد داشته اند. اندونزی به عنوان میزبانی هم برنامه ویژه ای برای کسب جایگاه شایسته داشته است.

نظر شما