شناسهٔ خبر: 26793415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

تبریز با سابقه دانشگاهی 700 ساله باید مرکز برگزاری اجلاس علمی باشد

نصر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز با توجه به سابقه داشتن دانشگاهی 700 ساله باید مرکز برگزاری اجلاس علمی و آکادمیک باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل ازفارس، رحیم شهرتی‌فر صبح امروز در سمینار دندانپزشکی ترمیمی تبریز 2018 با اشاره به پیشینه تبریز در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: تبریز نه‌تنها مرکز استان آذربایجان‌شرقی بلکه به‌عنوان مرکزیت شمال‌غرب کشور و شهر دانشگاهی ایران شناخته می‌شود. و به‌نوعی تبریز مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی و فرهنگی منطقه شمال‌غرب ایران است.

وی بابیان اینکه تبریز به شهر اولین‌ها شهرت داشته است، افزود: تبریز در عرصه‌ها و موضوعات مختلف ازجمله مسائل علمی و فرهنگی همچون دانشگاه، بیمارستان و چاپخانه اولین بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود منطقه ربع رشیدی در تبریز، اضافه کرد: ربع رشیدی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود 700 سال پیش باسابقه‌ترین و پرآوازه‌ترین مرکز علمی و آموزشی جهان اسلام بوده که به چندین زبان زنده دنیا در آن تدریس می‌شد که امروز آثار آن همچنان در تبریز باقی‌مانده است.

وی خاطرنشان کرد: تبریز با توجه به سابقه داشتن دانشگاهی 700 ساله باید مرکز برگزاری اجلاس علمی و آکادمیک باشد.

شهرتی‌فر در ادامه با اشاره به انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلامی در سال 2018، بیان کرد: یکی از روش‌های توسعه اقتصادی در عصر حاضر صنعت گردشگری بوده و یکی از حوزه‌های جذب گردشگری به‌عنوان گردشگری سلامت مطرح است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور اتباع کشورهای دیگر حتی کشورهای توسعه یافته در استان برای دریافت خدمات پزشکی، اطباء و جامعه دندانپزشکان می‌توانند نقش بسیار مفیدی را برای جذب گردشگر ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما