شناسهٔ خبر: 26793407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پژمانفر:

چند درصد از مشکلات به تحریم‌ها بر می‌گردد؟

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز،‌ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: نهایتاً حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از مشکلات اقتصادی کشور بر اثر تحریم ایجاد شده که آن هم در صورتی که یک برنامه مشخص و اراده جدی برای مقابله با آن وجود داشته باشد می‌توان به راحتی از این ۲۵ درصد هم عبور کنیم و آن را دور بزنیم و این ۲۵ درصد چالشی برای کشور ایجاد نکند.

وی افزود: اعتقاد من این است که بیش از ۷۰ درصد مشکلات امروز کشور ما به سوءمدیریت در داخل و بی‌برنامگی متولیان امر بازمی‌گردد که نمونه‌های مختلفی برای آن وجود دارد.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: به عنوان نمونه وقتی فردی بدون محاسبه اعلام می‌کند قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان است و ما به همه کسانی که متقاضی ارز هستند نیازشان را با ارز ۴۲۰۰ تومانی پاسخ می‌دهیم. حال آنکه فردی که این حرف را گفته مسئولیت مهمی دارد و اطمینان دارد که قدرت اجرا کردن حرفی که می‌زند را ندارد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: یا توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود که به هر میزان مردم بخواهند سکه به آن‌ها فروخته می‌شود و بدیهی است که امکان این امر وجود ندارد و ما حتی اگر به اندازه کوه ابوقبیس هم طلا داشته باشیم نمی‌توانیم پاسخگوی این نیاز باشیم و این‌ها نشان‌دهنده آن است که سوء مدیریت کشور ما را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی افزود: نکته بعدی بزرگ‌انگاری مشکلات از ناحیه مسئولین اجرایی است و کسی که در مدیریت کلان کشور فعالیت دارد باید اقتدار لازم را داشته باشد و در مواجهه با کوچکترین مشکلات خودش را نبازد.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: امروز مسئولان اجرایی کشور دچار یک خودباختگی در برابر تحریم‌ها شده‌اند و دائماً می‌گویند تا ما این مشکلات را حل نکنیم نمی‌توانیم کار را به پیش ببریم که این نشان‌دهنده ضعف موجود در این مسئولان است.

پژمانفر در پایان خاطرنشان کرد: ما باید همانند برهه‌های زمانی دیگری که با مشکلاتی بزرگتر از مشکلات امروز مواجه بودیم از ظرفیت‌های موجود کشور استفاده کنیم و از پتانسیل موجود در جامعه و همچنین کشور‌های دوست در سراسر دنیا که آمادگی همکاری با ما را دارند استفاده کنیم.

منبع:فارس

نظر شما