شناسهٔ خبر: 26793391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اصفهان در مسابقات گراپلینگ کشوری همیشه جز مدعیان اصلی بوده است

سرمربی تیم گراپلینگ استان اصفهان با اشاره به کسب 21 مدال در مسابقات قهرمانی کشور ، از گسترش و پیشرفت این رشته در استان اصفهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 پیام موسوی  در گفت وگوی اختصاصی  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت :  گراپلینگ از رشته های زیر مجموعه اتحادیه جهانی کشتی است و ترکیبی از کشتی آزاد ، فرنگی ، جوجیتسو برزیلی وسامبو که از نظر تکنیکی بسیار متنوع است .

این رشته از حدود 4 سال پیش تحت پوشش فدراسیون روزش های رزمی کار خود را آغاز کرد و بعد از یک سال  و به فدراسیون کشتی منتقل شد ،  در سال جاری مجددا به زیر مجموعه فدراسیون ورزش های رزمی منتقل شد.

وی افزود : در سال های گذشته تیم ملی گراپلینگ ایران به مسابقات جهانی اعزام شد و بنده در سال های 2015 و 2017 وظیفه  مربی تیم ملی گراپلینگ جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشتم که در این مسابقات مدال های رنگارنگی برای کشور به ارمغان آوردیم.

سرمربی تیم گراپلینگ استان اصفهان ادامه داد : مسابقات جهانی در سطع بسیار بالایی برگزار می شود و تیم های روسیه ، اسپانیا ، ایتالیا و فرانسه  از مدعیان اصلی کسب مدال در این رشته هستند ، به همین خاطر تیم ملی ایران از نظر تیمی موفق به کسب عنوان تیمی نشده ولی در انفرادی موفق به کسب مدال های رنگارنگ شده ایم

موسوی ادامه داد: استان اصفهان در مسابقات کشوری همیشه جز مدعیان اصلی بوده و در دوره اول مسابقات کشوری در سال 94 اصفهان موفق به کسب مقام سومی کشور شد  همچنین در این 3 سال 8 ورزشکار اصفهانی در تیم ملی حضور داشتند .

وی تصریح کرد : آخرین دوره مسابقات کشوری در تیر ماه سال جاری به میزبانی تهران برگزار شد که در بخش بانوان در رده بزگسالان 2 مدال نقره و یک برنز ، در رده جوانان یک مدال نقره و در رده نوجوانان 3 مدال نقره و 2 مدال برنز سهم بانوان اصفهانی در مسابقات کشوری بود.

  وی ادامه داد:در بخش آقایان در رده بزگسالان نیز 3 مدال طلا و 2 نقره در رده جوانان یک مدال طلا و در رده نوجوانان 5 مدال طلا یک مدال نقره و یک مدال برنز کسب کردند.

سرمربی تیم گراپلینگ استان اصفهان گفت : داوری امسال نسبت به سال های قبل پیشرفت اندکی داشته ، با توجه به اینکه بعضی از داوران از رشته کشتی یا آلیش وارد این رشته شده اند و با برخی از تکنیک های رشته گراپلینگ آشنایی نداشته اند همیشه ضعف هایی در داوری بود و با توجه به اینکه فدراسیون ورزش های رزمی هنوز دوره داوری برگزار نکرده ، ضعف هایی در داوری وجود دارد در این دوره از مسابقات برخی از ورزشکاران به جدول قرعه کشی 2018 آشنایی نداشته اند و که این موضوع باعث بوجود آمدن اعتراضاتی در بین ورزشکاران شده بود.

موسوی افزود : در استان اصفهان 5 باشگاه در حال فعالیت هستند و با برنامه ریزی هایی که انجام شده قرار است دوره های مربیگری برای علاقه مندان در استان برگزار شود که امید می رود با برگزاری دوره مربیگری ، رشته گراپلینگ در استان اصفهان گسترش یابد.

وی در پایان ادامه داد : متاسفانه  اخیرا تعدادی از مربیان گراپلینگ در سطح کشور به صورت غیر قانونی اقدام به اعزام  ورزشکاران به مسابقات برون مرزی می کنند و با دریافت مبالغی هنگفت از ورزشکاران ، به نام تیم ملی ورزشکاران را به مسابقات بین المللی اعزام می کنند که این اعزام ها با تایید شورای برون مرزی  و وزارت ورزش  نمی باشد .ورزشکارانی که علاقه به شرکت در مسابقات بین المللی دارند  می توانند از طریق فدراسیون ورزش های رزمی و شخص آقای هنرمند ، دبیر کل گراپلینگ کشور به مسابقات گراپلینگ اعزام شوند.

انتهای پیام/س

اظهار نظر سرمربی گراپلینگ در خصوص مسابقات آینده

نظر شما