شناسهٔ خبر: 26793163 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال:

خاصیت تعامل بارزترین ویژگی رسانه‌های نوین است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به فراگیر بودن رسانه رادیو گفت: رسانه به واسطه انتقال پیام به مردم، اعتبار پیدا می کند و در این بین تولید کننده‌های محتوا در رسانه اهمیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، سیدمرتضی موسویان در برنامه «انعکاس» رادیو گفت‌وگو با اشاره به فراگیر بودن رسانه رادیو گفت: رسانه به واسطه انتقال پیام به مردم، اعتبار پیدا می‌کند و در این بین تولید کننده‌های محتوا در رسانه اهمیت دارند.
وی تولید محتوا را نیز امری فراگیر در جامعه امروز دانست و افزود: در گذشته انفعال در رسانه‌های یکسویه دنیا دیده می‌شد و این برودکست‌ها اسیر سرعت و مکان و زمان رسانه‌های نوین بودند؛ بنابراین خاصیت تعامل بارز ترین ویژگی رسانه نوین است.
موسویان تعامل را اصلی ترین خصیصه رسانه‌های نوین در عرصه حاضر برشمرد و در اینباره تاکید کرد که جامعه باید در تولید محتوای ملی شریک باشند و در ادامه به رادیو گفت وگو گفت: مخاطب در رسانه های نوین به سازنده محتوا تبدیل می شود.
این مدیر مسئول در حوزه رسانه‌های دیجیتال با اذعان به اینکه در هزاره سوم همگان، همه کار را انجام خواهند داد، ادامه داد: جمع سپاری در رسانه‌ها، از مزیت های ویژه هزاره سوم است؛ بنابراین باید جامعه را در ساخت محتواهایی با جنبه ملی درگیر کرد.
موسویان در توضیح کارکرد محتوایی و ساختاری رسانه‌های نوین گفت: امروز ابعاد مختلف در یک نقطه تجمیع شده؛ یعنی هر شخص سازنده و توزیع کننده پیام و هم گیرنده پیام خواهد بود.
وی با اذعان به اینکه در دنیای امروز حتی هر یک از اشیاء خبر ساز و پیام‌ساز هستند، تصریح کرد: زمانی ابزار در رسانه‌ها حکم فرمایی می‌کرد، ولی امروز قالب های ابزاری با قالب های محتوایی تفاوت دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما