شناسهٔ خبر: 26793099 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

4 طلا و یک برنز در انتظار ایران

جوانان فرنگی کار بر بام آسیا ایستادند

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران قبل از برگزاری مسابقات فینال 5 وزن دوم قهرمانی اش را در آسیا قطعی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی فرنگی جوانان آسیا از صبح امروز و با برگزاری مسابقات پنج وزن دوم در شهر دهلی نو پایتخت هندوستان پیگیری شد.


در پایان رقابت های مقدماتی علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن 72 کیلوگرم، حسین فروزنده در وزن 82 کیلوگرم و وحید دادخواه در وزن 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و سجاد ایمان طلب در وزن 67 کیلوگرم به دیدار رده بندی رفت.


نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:


در وزن 60 کیلوگرم علی رضا نجاتی در دور نخست مقابل مازیتوف از تاجیکستان به برتری رسید(حریف حاضر نشد) وی در دور دوم کانزار بیک از قرقیزستان را با نتیجه  9-0 شکست داد. نجاتی در مرحله نیمه نهایی نیز تیرکاشف از ازبکستان را با نتیجه 7-7 مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در دیدار پایانی گالیم کابدوناساروف از کشور قزاقستان است.


در وزن 67 کیلوگرم سجاد ایمان طلب در دور اول کیم از کره جنوبی را 5 بر 2 شکست داد اما در دور دوم  مقابل  ابراگیموف از قرقیزستان با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد. وی با توجه به راهیابی حریفش به دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت و در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر خامحان از تایلند را شکست داد تا در دیدار رده بندی به مصاف میلکیت هودا از هند برود.


در وزن وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست حسین اف از ازبکستان را 10-1 شکست داد وی در گام دوم مالیک از هندوستان را  9 بر صفر مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کاویانی نژاد در این مرحله مقابل   کوساکا از ژاپن با نتیجه 8 بر صفر  پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.


در وزن 82 حسین فروزنده در دور اول مقابل ساساکی از ژاپن 9-0 به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز  استانسیلاو ریل اسکیو از قزاقستان را 5-0 شکست داد و راهی دیدار فینال شد. فروزنده در این دیدار به مصاف آزات سالیدینوف از قرقیزستان می رود.


در وزن 97 کیلوگرم وحید دادخواه در دور نخست به مصاف گوربوژنیک از قزاقستان رفت و در یک کشتی نفسگیر با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی رسید. وی در دور دوم کی ون از کره جنوبی را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد. و در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل ویروش کندو از هندوستان 8-6 به برتری رسید و به دیدار فینال راه  پیدا کرد.


تیم ایران در مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانان آسیا چهار مدال طلا ویک مدال نقره را به دست آورد و با توجه به نتایج کسب شده در مسابقات پنج وزن دوم قهرمانی تیم ایران مسجل شد.

برچسب‌ها:

نظر شما