شناسهٔ خبر: 26792667 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:

راهکار پلیس برای حل مشکل قطعی همزمان برق و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی/رفع این مشکل زمان‌بر است

سرهنگ جبارزاده، از رایزنی پلیس با اداره برق و سازمان حمل و نقل شهرداری برای رفع مشکل قطع همزمان برق و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مسعود جبارزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان علل غیر فعال شدن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی همزمان با قطع برق شهر گفت: البته در روزهای قبل به دنبال غیرفعال شدن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با مشکلاتی در زمینه برقراری نظم مواجه شدیم، چرا که این موضوع را پیش‌بینی نکرده بودیم، اما بعد از اینکه مشخص شد قرار است این روند تداوم یابد، تمهیداتی اندیشیده شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در بیان اقداماتی که برای رفع این مشکل صورت گرفته است ادامه داد: هم‌اکنون کار پلیس در این زمینه سخت‌تر شده است، چرا که در این هوای گرم طاقت فرسا باید تلاش بیشتری داشته باشند، کما اینکه بلافاصله بعد از قطع برق در هر منطقه تعدادی نیرو از سایر مناطق به آنجا اعزام می‌شوند و تقاطع‌هایی که با قطعی برق مواجه می‌شوند با تعداد بیشتری از ماموران راهنمایی و رانندگی اداره می‌شود.

وی اظهار کرد: برای استقرار نیروها در تقاطع‌هایی که با قطع برق مواجه شده‌اند نیز اولویت‌بندی‌هایی صورت گرفته به این صورت که در تقاطع‌هایی که از جمله شریان‌های اصلی شهر بوده نیروهای بیشتری را مستقر می‌کنیم تا از بروز ترافیک یا سایر حوادث ترافیکی جلوگیری به عمل آوریم.

سرهنگ جبارزاده یادآورشد: البته مردم در روزهای اخیر با این مشکل بیشتر مدارا کرده و پلیس را در برقراری نظم همراهی می‌کنند، ضمن اینکه مشکل غیرفعال شدن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی همزمان با قطعی برق همچنان ادامه داد.

مسئولان با قطع همزمان برق و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی غافلگیر شدند

وی افزود: فرمانده انتظامی تهران بزرگ پیگیری‌هایی را برای رفع این مشکل انجام داده است، چرا که این مشکل باید از طریق هم سازمان حمل و نقل شهرداری و هم اداره برق حل شود، ضمن اینکه قطعا این اقدامات زودبازده نخواهد بود، به این دلیل که برای رفع آنها پیش‌بینی صورت نگرفته بوده است.

سرهنگ جبارزاده تاکید کرد: پلیس برای رفع این مشکل پیشنهاد داده است که در تقاطع‌ها از باتری‌های خورشیدی استفاده شود یا زیرساخت برقی آنها را از برق شهری جدا کنند که طبیعی است انجام این گونه اقدامات نیز زمان بر است و نمی‌توان انتظار داشت که در این مورد به سرعت به نتیجه برسیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در پاسخ به اینکه چرا تاکنون چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع‌ها به برق اضطراری تجهیز نشده‌اند، تصریح کرد: این سوال را باید سازمان حمل و نقل شهرداری و اداره برق پاسخ دهند که طراحی و مهندسی این طرح را برعهده داشته‌اند، ضمن اینکه این مشکل به ندرت در تهران وجود داشته است، کما اینکه می‌توان گفت تنها در زمان جنگ تحمیلی شاهد این معضل بوده‌ایم، بنابراین برای رفع آن پیش‌بینی هم صورت نگرفته بود./

پایان پیام

سرهنگ مسعود جبارزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سرهنگ مسعود جبارزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، خبرگزاری خانه ملت خبرگزاری خانه ملت خبرگزاری خانه ملت خبرگزاری خانه ملت

نظر شما