شناسهٔ خبر: 26792469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نهاوندیان در حاشیه جلسه هیات دولت:

مراکز پژوهشی سه قوه را در کنار هم قرار دادیم

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه از همه ظرفیت کارشناسی سه قوه برای شورای هماهنگی اقتصادی استفاده خواهیم کرد، گفت: مراکز پژوهشی سه قوه را در کنار هم قرار داده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در شرایط فعلی توجه بیشتری به هماهنگی بین قوا است که تدبیر مقام معظم رهبری در تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا نیز در این راستا است و ظرفیت جدیدی برای هماهنگی‌ها ایجاد شده است.

وی افزود: تا به حال چهار جلسه داشته ایم و برای آن هم کمیسیون مقدماتی تشکیل می شود و از همه ظرفیت کارشناسی سه قوه استفاده خواهد شد. مراکز پژوهشی سه قوه را در کنار هم قرار داده ایم. بعنوان مثال در مورد اصلاح نظام بانکی در مرکز پژوهش‌های مجلس و هم در دولت و بانک مرکزی فعالیت شده است.

نهاوندیان ادامه داد: در جلسه با رهبری تاکید شد در امور اقتصادی میدان‌داری با دولت است و سایر نهادها باید همکاری های لازم را انجام دهند. این موضوع بر عهده رسانه‌هاست که فضای فکری جامعه هم همراه سه قوه باشد و طبعا اگر چنین همگرایی وجود داشته باشد آسیب‌پذیری جامعه و اقتصاد ما نسبت به مسائلی که ممکن است پیش بیاید یا دیگران بخواهند تحمیل کنند، کمتر می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به تصمیماتی که اخیرا اتخاذ شده است، اظهار داشت: مثلا اینکه با تهاتر بدهی و مطالبات، چهار هزار میلیارد تومان تصویب شده است و یکصد هزار میلیارد تومان دیگر هم در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع ظرفیت این را دارد که برای بخش خصوصی روان‌سازی صورت بگیرد. در رابطه با اشتغال تصمیمی که در حوزه اشتغال روستایی گرفته شده این است که با ۱.۵ میلیارد دلاری که به این کار تخصیص داده شد، جوش و خروشی در اشتغال‌های اقتصادی ایجاد شود.

نظر شما