شناسهٔ خبر: 26792444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در جلسه هیات دولت مطرح کرد؛

جزییات ترمیم کابینه از زبان «حسینعلی امیری»

معاون امور مجلس رئیس جمهور ضمن اظهار بی اطلاعی از تصمیمات احتمالی رئیس جمهور درباره ترمیم کابینه گفت: در جلسه امروز هیئت دولت هیچ بحثی درباره ترمیم کابینه نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال ترمیم کابینه گفت:​ این موضوعی است که شخص رئیس جمهور باید درباره آن تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: در نشست امروز هیئت دولت هیچ بحثی درباره ترمیم کابینه مطرح نبود، این رئیس جمهور است که باید همکارانش را با توجه به ویژگیهای آنها انتخاب کند لذا مهم هماهنگی و روح مسئولیت پذیری اعضای هیئت دولت است که به عهده آقای رئیس جمهور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره مطالبات نمایندگان از رئیس قوه مجریه نیز گفت: آقای رئیس جمهور در جریان مطالبات، تذکرات و تصمیم گیری های نمایندگان مجلس هستند لذا درباره ترمیم کابینه ایشان باید جمع بندی کنند و به تصمیم برسند که در این باره نیز کلیه اطلاعات در اختیارشان قرار گرفته است.

امیری خاطرنشان کرد: من از تصمیم رئیس جمهور درباره ترمیم کابینه هیچ اطلاعی ندارم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلیل ارسال نامه مجمع تشخیص مصلحت به شورای نگهبان درباره لایحه پالرمو و اینکه مجمع تشخیص در موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان مصوبات را بررسی می کند، تصریح کرد: مرجع تشخیص عدم مغایرت مصوبات مجلس با شرع مقدس و قانون اساسی، شورای نگهبان است و این شورا نیز درباره لایحه پالرمو به صورت کاملا شفاف و روشن نظر خود را اعلام کرده است لذا اختلافی در میان نبود که مجمع تشخیص برای رسیدگی به آن وارد میدان شود.

امیری گفت: البته این نامه زمانی به شورای نگهبان ارسال شد که این شورا درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) اظهارنظر کرده بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: دلیل ارسال این نامه را از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سوال کنید.

نظر شما