شناسهٔ خبر: 26792423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشنهاد اجرای طرح پرستار در جامعه /پرستار در منزل در برنامه ششم توسعه

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای پرستار در جامعه، پرستار در منزل در کشورهای پیشرفته از پیشنهاد اجرای آن در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عابدی امروز در همایش اولین مجمع بهداشت شهرستان اصفهان موضوع مهم بهداشت را پیشگیری از بیماری دانست و تاکید کرد: توجه به تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها در مهم است ولی لازم نیست.
وی ادامه داد: موضوع مهم در پیشگیری از بیماری ها، توجه به این موضوع است که چه کنیم تخت ها خالی از بیمار شود؟
عضو کمیسیون بهداشت مجلس بیان داشت: اگر سری به بخش داخلی بیمارستان ها بزنیم، متوجه این موضوع می شویم که درصد بالایی از افراد بستری دچار خونریزی مغزی شده اند، در حالی که اگر از عامل بیماری یعنی فشارخون پیشگیری می کردیم، شاهد خالی شدن این تخت ها بودیم.
عابدی همچنین بر لزوم گسترش مراقبت های در منزل تاکید و اذعان کرد: کشورهای پیشرفته طرحی با عنوان پرستار در جامعه، پرستار در منزل دارند که کمک بزرگی به این امر می کند.
وی از پیشنهاد طرح مذکور در برنامه ششم توسعه خبر داد و افزود: وزارت بهداشت اقدامات موثری در این خصوص انجام داده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال نیز پیشنهاد بیمارستان بدون دیوار دادیم.
عابدی در توضیح این طرح افزود: بیمارستان بدون دیوار به معنی این است که مردم در همان محل سکونت خدمات بیمارستانی و درمانی را دریافت کنند.
وی از دوران سالمندی به عنوان ایستگاه نهایی بسیاری از بیماری ها یاد و خاطرنشان ساخت: اگر در این دوران سیستم مراقبت منظمی داشته باشیم با موفقیت بیشتری روبرو می شویم.

انتهای پیام /س

صحبت های عبدی نماینده اصفهان درباره ی اولین مجمع بهداشت شهرستان اصفهان 

نظر شما