شناسهٔ خبر: 26792352 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خبر داد:

تولید پالایشگاه گاز بیدبلند در سال 96 حدود ۱۱ درصد افزایش یافت

پالایشگاه گاز بیدبلند در سال 96 با دریافت حدود 6.7 میلیارد مترمکعب گاز ترش در مقایسه با سال قبل از آن حدود 10.7 درصد افزایش تولید داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، علی‌محمد پوررضا، مدیرعامل شرکت پالایش گاز گفت: این میزان گاز از منابع سه‌گانه شامل پارس جنوبی از طریق خط پنجم سراسری، آغار از طریق کارخانه گاز و گاز مایع 1600 و گازهای همراه حوزه آغاجاری تامین شده است.

وی افزود: در سال 96 با راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح تفکیک‌گر سه فازی با هدف افزایش بهره‌وری و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، امکان بازیافت روزانه 24 هزار لیتر آب مقطر، جلوگیری از سوزاندن 2 میلیون مترمکعب گاز سوخت و نیز استحصال حدود یک میلیون لیتر میعانات گازی با کیفیت فراهم شده است.

به گفته پوررضا، اکنون پالایشگاه گاز بیدبلند حدود 5 درصد از کل گاز مصرفی کشور را تامین می‌کند و با توجه به وجود شبکه سراسری گاز، امکان استفاده از گاز این پالایشگاه از طریق خط اول سراسری در همه نقاطی که به این خط متصل هستند، وجود دارد، هرچند به طور عمده گاز پالایشگاه بیدبلند صرف مصارف استان خوزستان می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند، مهم‌ترین مسئولیت این پالایشگاه را دریافت خوراک حداکثری و شیرین‌سازی آن مطابق با استانداردهای شرکت ملی گاز و تحویل به مبادی پایین‌دست عنوان کرد و ادامه داد: تولید محصول پاک، ایمن و بهره‌وری بالا، بارزترین هدف شرکت پالایش گاز بیدبلند است.

وی درباره محقق شدن شعار امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» در پالایشگاه بیدبلند تصریح کرد: با توجه به بومی‌سازی اکثر کالاها و اقلام مصرفی پالایشگاه با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی، بیش از 90 درصد از قطعات به ویژه در بخش مکانیکال از منابع داخلی تامین می‌شود.

پوررضا، پروژه نصب و راه‌اندازی پکیج تولید آب D.M با هدف کاهش مصرف آب را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام شرکت پالایش گاز بیدبلند اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری کامل از این طرح، در مصرف روزانه حدود 1000 متر مکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

نظر شما