شناسهٔ خبر: 26792015 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص 315 پرواز برای انتقال حجاج ایرانی به عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اعزام گروه اول حجاج به مدینه از صبح امروز آغاز و تا ۱۹ مرداد ماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در اولین روز اعزام گروه حجاج اظهار کرد: اعزام گروه اول حجاج به مدینه از صبح امروز ۲۷ تیرماه آغاز و تا ۱۹ مردادماه ادامه دارد و همچنین گروه دوم پرواز‌های مدینه از ۱۸ مرداد تا ۲۴ مرداد خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: ممکن است تحمیل برخی از محدودیت‌های ناخواسته در سفر بر حجاج موجب بروز مشکلاتی برای آنان شود، به همین منظور ما سعی کردیم با ارائه آموزش‌هایی به حجاج بهترین امکانات را برای آن‌ها فراهم کنیم تا از این سفر معنوی بهره کامل ببرند.

محمدی افزود: با تخریب هتل‌ها در شهر مدینه با کمبود هتل مواجه هستیم، به همین دلیل مدت اقامت حجاج در مدینه کوتاه شده است و زائران ۶ روز در مدینه مستقر هستند. البته مشکل دیگری که همه حجاج با آن مواجه هستند، بحث کمبود فضا در منا و عرفات است که با وجود گرمی هوا ممکن است شرایط سخت‌تر شود.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: حدود ۳۱۵ پرواز برای انتقال حجاج به عربستان انجام می‌شود و حدودا همین تعداد پرواز هم برای برگشت حجاج به کشور در نظر گرفته شده است و آخرین پرواز هم برای برگشت حجاج به ایران در تاریخ ۲۶ شهریور ماه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طول سفر طولانی شده است، مطرح کرد: به دلیل محدودیت‌های فرودگاه جده و مدینه و پوشش دادن پرواز‌های ورودی کشور‌های مختلف؛ طول سفر طولانی شده و مبنای سفر ۳۰ روز است و اگر طول سفر طولانی‌تر شد، هزینه‌ اضافی نباید گرفته شود.

محمدی تاکید کرد: سعی بر آن است که بهترین خدمات در حوزه بهداشت و درمان و روان از طریق درمانگاه‌ها و مطب‌های ویژه در مدینه و مکه مکرمه و همچنین در بیمارستان هلال احمر در مشاعر به زائران حج 97 ارائه شود و به همین منظور با دولت عربستان هماهنگ کرده‌ایم که از خدمات درمانی عربستان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات کنسولی به زائران در حج امسال همانند سال گذشته هیئت 10 نفره کنسولگری جمهوری اسلامی ایران همراه حجاج خواهند بود و خدمات لازم را به آنان ارائه خواهند داد.

محمدی با اشاره به اینکه در حج امسال زنان پیشگام هستند، گفت: در حج امسال ۵۱ و نیم درصد حجاج را زنان و ۴۸ و نیم درصد را مردان تشکیل می‌دهند و همچنین 10 هزار و 600 نفر نیز اهل سنت هستند که تعداد آن‌ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: همه‌ خدمتگزاران سعی کرده اند که بهترین خدمات را برای زائران فراهم کنند و توصیه می‌شود که حجاج نظم، انضباط و مقرارت کشور عربستان را رعایت و به توصیه‌های مسئولان کاروان خود توجه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما