شناسهٔ خبر: 26791944 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

یزدان مهر:

۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دکترا پرداخت شد

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ذوالفقار یزدان‌مهر گفت: یکی از مشکلات ما در آموزش عالی عدم تناسب رشد کمی و کیفی در دانشگاه‌ها بود از همین رو سعی شد به سمت کیفیت‌سازی حرکت کنیم و مأموریت صندوق رفاه ارتقاء خدمات‌رسانی توام با حفظ کرامت انسانی دانشجویان بود.

وی با اشاره به رشد ۲۵ تا ۵۰۰ درصدی وام‌ها در ۳ سال گذشته، افزود: به غیر از وام شهریه، برای بقیه وام‌ها پوشش ۱۰۰ درصد بوده و به تقاضای همه دانشجویان در قالب ۲۱ وام پاسخ مثبت داده شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: ۸۵ درصد از دانشجویان شهریه پرداخت می‌کنند که متاسفانه اعتبار وام شهریه در ردیف تملک قرار گرفته است به همین دلیل سال گذشته تخصیص صندوق صفر بود.

یزدان‌مهر تاکید کرد: در ۳ سال گذشته برنامه و بودجه ۴۶ میلیارد تومان وام شهریه داد، اما ما بالغ‌بر ۴۵۰ میلیارد تومان وام شهریه پرداخت کردیم. امسال نیز برای حل مشکل دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی برای وام شهریه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم‌افزایی کردیم به گونه‌ای که در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان به این دو دانشگاه وام شهریه می‌پردازیم.

وی با اشاره به کمبود ۲۰۰ خوابگاه در کشور، یادآور شد: امسال با توجه به مصوبه بودجه سال ۹۷ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای بحث تکمیل، ساخت و خرید خوابگاه هزینه می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: برای تکمیل خوابگاه فارسان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات تصویب شده ضمن اینکه تجهیز خوابگاه دختران خیری حاج الیاس رئیسی دانشگاه شهرکرد را نیز تعهد کرده‌ایم.

یزدان‌مهر ادامه داد: ما با کمک بنیاد ۱۵ خرداد احداث ۲۸ خوابگاه در مناطق کمتر توسعه یافته را در برنامه داریم که یکی از آن‌ها با ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض این بنیاد در دانشگاه شهرکرد است.

وی تصریح کرد: سال گدشته بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان به دانشجویان دکترا وام به صورت ماهانه ۷۰۰ هزار تومان پرداخت شده است و بازپرداخت آن‌ها نیز در قالب اقساط ۶۰ ماهه ۲ سال بعد از فارغ‌التحصیلی آغاز می‌شود.

نظر شما