شناسهٔ خبر: 26791678 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

توقف واردات با دلار دولتی تصمیم درستی است/ رانت و فساد با این اقدام به صفر نمی‌رسد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصمیم دولت مبنی بر تعلیق ثبت سفارش کالاهای تامین ارز نشده و توقف واردات با دلار۴۲۰۰ تومانی را اقدامی درست و اصولی ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: در این شرایط تصمیم درستی اتخاذ شده زیرا دولت باید بتواند اهلیت و سابقه واردکنندگان کالاها و اولویت تخصیص ارز را مورد بررسی قرار دهد و در عین حال کالاهایی که قرار است با دلار 4200 تومان وارد کشور شود، به شکل کنترل شده و زیر نظر کامل دولت توزیع شود.

وی در ادامه افزود: البته هر چند تصمیم اتخاذ شده صحیح است اما این اقدام نمی‌تواند رانت، فساد و سوء استفاده را به صفر برساند زیرا ممکن است در نحوه توزیع ارز دولتی باز هم مشکلاتی به وجود بیاید.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه بعید است دولت از این تصمیم خود منصرف شود، اظهار داشت: زیرا سوء استفاده هایی که از ارز 4200 تومانی صورت گرفت و اتفاقاتی که در دو ماه اخیر افتاد، این موضوع را به همه دیکته کرده که توزیع ارز به آن شکل بر خلاف منافع ملی است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با تاکید بر اینکه بهتر است دولت در آینده نزدیک تصمیم های اساسی‌تری را در مورد ارز اتخاذ کند، گفت: یک تصمیم اساسی این می‌تواند باشد که به ازای هر فرد ایرانی بر اساس کد ملی اش پوشه ای تعریف شود و یارانه هر کالایی که قرار است ارزان تر به دست مردم برسد، بر اساس کد ملی هر فرد در کارت و حساب بانکی او انباشته شود و هر زمانی که فرد نیاز داشت، بتواند از این یارانه استفاده کند.

حاجی دلیگانی در پایان عنوان کرد: اتخاذ چنین تصمیمی می‌تواند منجر به برچیده شدن ریشه‌ای بساط رانت، فساد و سوء استفاده شود.

نظر شما