شناسهٔ خبر: 26791418 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارسال بیش از ۱۳۰ اثر به جشنواره سرود رضوی در قم

R1357/P1357/S6,60/CT12

مدیرکل ارشاد قم گفت: طبق آخرین آمار تاکنون بیش از ۱۳۰ اثر از ۶۰ گروه به دبیرخانه جشنواره سرود رضوی ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اداره کل استان‌ها خبرگزاری تسنیم، به نقل از بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، سید موسی حسینی کاشانی در مورد نخستین جشنواره سرود رضوی اظهار کرد: امسال میزبانی جشنواره سرود رضوی به استان قم داده شد. اما با توجه به اینکه امسال نخستین سالی است که جشنواره سرود برگزار و فقط مختص آقایان است، شاهد استقبال خوبی از آن هستیم.

مدیرکل ارشاد قم بیان کرد: طبق آخرین آمار تاکنون بیش از 130 اثر نزدیک به 60 گروه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که مورد داوری قرار می گیرند و در نهایت از این تعداد 20 اثر و گروه انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به آثار ارسالی از استان‌های مختلف کشور اضافه کرد: گروه‌های 20گانه که به مرحله نهایی راه می‌یابند در روز پنجشنبه 28 تیرماه اجرای زنده دارند و روز بعد یعنی در روز جمعه که روز اصلی اختتامیه است از گروه‌های برتر و منتخب تجلیل به عمل آمده و جوایزی هم دریافت می‌کنند.

حسینی کاشانی تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم طبق برنامه‌ریزی که داشتیم چند تا از آثار برتر را در استودیو ضبط کنیم و برای پخش آنها از طریق رسانه ملی و استانی اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته ما در این جشنواره علاوه بر جشنواره سرود رضوی با موضوع حضرت امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و امام موسی کاظم (ع)، یک موضوع ویژه‌ای هم با عنوان نماز داریم که علاقه‌مندان می‌توانند در این زمینه هم آثار خود را ارسال و جوایزی دریافت کنند. 

حسینی کاشانی با اشاره به جوایز این جشنواره گفت: همان طور که قبلا در فراخوان اعلام کردیم، گروه اول مبلغ 5 میلیون تومان، گروه دوم 4 میلیون و گروه سوم 3 میلیون تومان جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

مدیرکل ارشاد قم به تاثیر فراوان گروه سرود از دوران انقلاب و دفاع مقدس تاکنون اشاره کرد و افزود: یکی از آثاری که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جامعه و در بین مردم داشته باشد و پیامی را منتقل کند سرود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به ویژه اینکه قم ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه دارد و اتفاقا توصیه خیلی از بزرگان هم استفاده از همین ظرفیت بوده است. لذا ما آن را پیشنهاد دادیم و مورد استقبال هم قرار گرفت و شهر قم میزبان این جشنواره شد که امیدواریم خروجی خوبی هم داشته باشیم.

حسینی کاشانی اضافه کرد: همچنین امیدواریم برگزاری این جشنواره انگیزه بیشتری به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مدارس و مجموعه های هنری بدهد تا از ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده کنند و آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند تا ما هم بتوانیم در برنامه های مختلف از آنها استفاده کنیم

سید موسی حسینی کاشانی در مورد نخستین جشنواره سرود رضوی اظهار کرد: امسال میزبانی جشنواره سرود رضوی به استان قم داده شد. اما با توجه به اینکه امسال نخستین سالی است که جشنواره سرود برگزار و فقط مختص آقایان است، شاهد استقبال خوبی از آن هستیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما