شناسهٔ خبر: 26791378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

احتمال جاری شدن روان آب در سیستان وبلوچستان/ طوفان ادامه دارد

زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی استان طی دو روز آینده تداوم دارد.

صاحب‌خبر -

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی استان به ویژه طی امروز و همچنین دو روز آینده تداوم دارد و شرایط برای رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و تندباد موقتی و بارش تگرگ طی این مدت مهیا است.

وی افزود: لذا جاری شدن روان آب و پرآب شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی در خاش، جنوب ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، سرباز، نیکشهر، قصرقند، فنوج وتوابع آنها طی این مدت محتمل است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از همین رو ضروری است تا طی این مدت از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در این مناطق خودداری شود و نکات ایمنی مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز تا اواسط هفته آینده ادامه دارد، گفت: طی امروز و فردا شدت وزش باد در این مناطق قدری بیشتر است.

ملاشاهی تصریح کرد: از نظر دمایی نیز طی این مدت شاهد تداوم هوای گرم در سطح استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود و حتی در نواحی جنوبی تر قدری هوا گرمتر هم می شود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان مواج و متلاطم است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و دلگان با حداکثر دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

نظر شما