شناسهٔ خبر: 26791299 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

درازهی:

ورشکستگی آموزش و پرورش حاصل مدیریت‌های مقطعی و سلیقه‌ای در ادوار مختلف است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش در سه حوزه آموزشی، تربیتی و مالی ورشکسته شده است، گفت: ورشکستگی آموزش و پرورش حاصل مدیریت‌های مقطعی و سلیقه‌ای در ادوار مختلف است.

صاحب‌خبر -

محمدباسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه آموزش و پرورش در سه حوزه آموزشی، تربیتی و مالی ورشکسته شده است، گفت: متاسفانه در  4 دهه گذشته در تمامی دولت‌ها به آموزش و پرورش آن‌طور که باید توجه نشد و این وزارتخانه در ادوار مختلف دستخوش تغییرات سلیقه‌ای و غیرعلمی بسیاری شد که این تغییرات اوضاع آن را سال به سال خراب‌تر کرد.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توانمندی دانش‌آموزان در تمامی ابعاد مهارتی، آموزشی، تربیتی و پرورشی روز به روز کاهش پیدا می‌کند و این مسئله حاصل همین سیستم غلط است.

وی با بیان اینکه نگاه به آموزش و پرورش هزینه‌ای است در حالی که باید با نگاه سرمایه‌ای به آن نگریست، اضافه کرد: مسیر تربیت در آموزش و پرورش به انحراف کشیده شده چراکه تا به امروز تمام تلاش‌ها بر روی آموزش صرفا به منظور موفقیت در  کنکور بوده است در صورتی که نیازها در خارج از مدرسه چیز دیگری است.

درازهی با بیان اینکه آموزش باید در محیط عادی باشد، افزود: متاسفانه شاهد هستیم که بچه‌ها از ابتدایی تست‌زدن را برای راه‌یابی به تیزهوشان فرا می‌گیرند؛ این کار غلط است تعلیم و تربیت باید در محیطی عادی باشد، همچنین تمامی دانش‌آموزان از هر قشر و با هر سطح هوشی باید در کنار یکدیگر و زیر یک سقف آموزش ببینند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اگرچه سقف بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال 97 مشخص شده اما این اعتبارات گره کور مسائل مالی را تا زمانی که آموزش و پرورش خود به مرحله درآمدزایی نرسد حل نخواهد کرد./

پایان پیام

نظر شما