شناسهٔ خبر: 26791078 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نخستین آزمایشگاه هوش مصنوعی فیس بوک افتتاح شد

شرکت فیس بوک نخستین آزمایشگاه رسمی تحقیقاتی خود در حوزه هوش مصنوعی را در پیتسبورگ افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به گزارش فورچن، هوش مصنوعی  یکی از دغدغه های اصلی مارک زاکربرگ  مدیر شرکت فیس بوک است. وی  اعلام کرده که یک آزمایشگاه جدید تحقیقاتی در حوزه هوش مصنوعی را  در پیتسبورگ افتتاح کرده و چندین تیم دانشگاهی متخصص در زمینه هوش مصنوعی را نیز برای سر و سامان دادن به اوضاع فعالیت های این شرکت تحت استخدام درآورده است.

یان لکان یکی از دانشمندانی که اخیرا در این طرح با فیس بوک همکاری می کند، گفت: گروه تحقیقاتی هوش مصنوعی فیس بوک هم اکنون شامل   170 کارمند دائمی است.

لکان  با بیان اینکه  اساتیدی که در این طرح مشارکت می کنند ممنوعیت فعالیت ندارند و به سهولت می توانند در چندین موسسه پژوهشی فعالیت داشته باشند، افزود: اگر چه مفهوم "وابستگی دوگانه" (که در آن استادان زمان خود را بین شرکت ها و دانشگاه ها تقسیم می کنند) درحوزه علوم کامپیوتری نسبتا جدید  است، اما پژوهشگران فیس بوک می توانند جایگاه دانشگاهی خود را حفظ کنند.

حمایت فیس بوک از اساتید دانشگاهی برای ادامه فعالیت آنان در دانشگاه برای این شکت نیز مزایایی دارد، چرا که از یک سو اعتمادزایی می کند و از سوی دیگر نیز موجب می شود افراد محصل در دانشگاه ها که نخبه هستند از طریق اساتید جذب فیس بوک شوند. فیس بوک امیدوار است که با کمک محققان بتواند  از هوش مصنوعی برای خلق روبات هایی قدرتمندتر استفاده کند.

/انتخاب

نظر شما