شناسهٔ خبر: 26790447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در بازدید فرماندار و رئیس شیلات شهرستان بندرلنگه طرح شد:

در آینده‌ای نزدیک بندرلنگه قطب پرورش میگو استان/بندرلنگه نمادی درخشان از شیلات و فعالیت های شیلاتی

رئیس شیلات شرستان بندرلنگه به همراه فرماندار شهرستان بندر لنگه و جمعی از مسئولان این شهرستان از ظرفیت های شیلاتی به ویژه حوزه پرورش میگو این شهرستان بازدید کردند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رئیس شیلات شهرستان بندرلنگه در حاشیه بازدید از پتانسیل های شیلاتی بندرلنگه با اشاره به اینکه شکوفایی و پیشرفت در تمامی زمینه های شیلاتی به خوبی در  این شهرستان  قابل مشاهده است گفت : در آینده ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که بندرلنگه  به نمادی درخشان از شیلات و فعالیت های شیلاتی تبدیل گردد .

حسین ریاس در ادامه تصریح کرد: شهرستان بندرلنگه با برخوردرای از سه سایت پرورش میگو ،بنادر صیادی و همچنین برخورادری از سایت های پرورش قفس، مراکز تحقیقاتی و .. در زمینه های شیلاتی بسیار خوش درخشیده است .

 

در ادامه فرماندار شهرستان بندرلنگه گفت: برای سرمایه گذاران درحوزه پرورش آبزیان و در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی از هیچ فرصتی دریغ نخواهیم کرد و اگر همه مزارع در سطح شهرستان بندرلنگه به بهره برداری برسند قطعا در آینده ای نزدیک این شهرستان به قطب پرورش میگو در کشور تبدیل خواهد شد.

غلامرضا آباد فرماندار شهرستان بندرلنگه در محل مجتمع پرورش میگو سایه خوش در  با اشاره به ظرفیت شهرستان برای پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو، اظهار کرد: 1۴۰۰هکتار زمین در سایه خوش به منظور پرورش میگو در گذشته اختصاص یافته که تا کنون ۱۲۶۰هکتار آن به بهره برداری رسیده است که اشتغال قابل توجهی را فراهم نموده است.

وی  با اشاره به اینکه ما بقی مزارع پرورش میگو در سایه خوش نیز در حال احداث هستند، افزود: همچنین در بندرمقام نیز به بهره برداری رسیده است .

فرماندار شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: در بندر حسینیه بخش شیبکوه این شهرستان نیز هزار و 400هکتار برای پرورش میگو در حال احداث است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: کارگاه تکثیر لارو میگو نیز در حمیران با اشتغال ۱۳نفر با اعتباری بالغ بر ۵میلیارد تومان در مساحتی بالغ بر ۴هکتار توسط بخش خصوصی در سال جاری به بهره برداری رسیده است  و در حال حاضر دو مرکز تکثیر میگو در این شهرستان فعالیت دارند.

وی در پایان با اشاره به هدف خود در بازدید از مجتمع های پرورش میگو در شهرستان بندرلنگه، یادآور شد: هدف از این بازدید بررسی مسائل و مشکلات این عزیزان بود که این سرمایه گذران در خصوص تسهیلات، برق ،تامین آب،لایروبیپمزارع و دیگر  مشکلاتی را مطرح نمودند که در جهت رفع موانع پیش روی اقدامات مقتضی انجا م خواهد شد.

در حاشیه این بازدید ها  رئیس شیلات شهرستان بندرلنگه و فرماندار این شهرستان  با جمعی از صیادان،پرورش دهندگان و صاحبان صنایع شیلاتی غرب استان دیدار و به بررسی مسائل و نظرات آنها در راستای ارتقای شیلاتی منطقه پرداختند.

 

  گفتنی است  شهرستان  بندرلنگه  با بیش از 300  کیلومتر طول  نوار ساحلی وقریب به 120 هزارنفر جمعیت نقش مهم در فعالیت های شیلاتی استان هرمزگان و کشور دارد.

 

 

نظر شما