شناسهٔ خبر: 26790444 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید فرستاده سازمان ملل بر تلاش برای جلوگیری از انفجار وضعیت غزه

فرستاده سازمان ملل در امور منطقه اعلام کرد در حال رایزنی با چندین طرف منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از انفجار در وضعیت غزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل در امور منطقه اعلام کرد با تشکیلات خودگردان، رژیم صهیونیستی، مصر و دیگر شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی به شدت در حال کار کردن است تا مانع از انفجار در وضعیت نوار غزه شود.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، ملادینوف در بیانیه خود ادامه داد «برنامه توسعه سازمان ملل» در حال اجرا کردن چندین طرح برای ایجاد فرصت‌های جدید کاری در غزه با هدف کم کردن از پسامدهای شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی است.

وی افزود: برنامه توسعه سازمان ملل در ابتدا به ایجاد 2500 فرصت کاری فوری روی خواهد آورد و همزمان ما بر روی پیشرفت در پرونده «راه‌حل سیاسی» (آشتی داخلی) هم کار می کنیم.

ملادینوف در ادامه گفت، با توجه به تنش‌های شدید هفته جاری در نوار غزه، طرح‌های برنامه توسعه سازمان ملل بیشتر از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد، تمامی طرف‌ها (گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی) باید از جنگ دوری کنند.

شنبه هفته جاری (23 تیرماه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به چندین منطقه در نوار غزه حمله کردند که منجر به شهادت دو کودک و مجروحیت 25 نفر دیگر شد؛ مقاومت فلسطین هم در پاسخ به این حملات بیش از 100 موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد.

در نهایت با میانجی‌گری مصر، میان گروه‌های مقاومت در نوار غزه و رژیم صهیونیستی آتش‌بس برقرار شد.

این اظهارات ملادینف در حالی اعلام می‌شود که کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب (دیشب) مدعی شد کابینه این رژیم به ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده برای احتمال اقدام نظامی همه‌جانبه علیه نوار غزه آماده شود. تل‌آویو تا روز جمعه به فلسطینی‌های معترض فرصت داده تا ارسال بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را متوقف کنند. این رژیم اعلام کرده در غیر اینصورت علیه غزه اقدام نظامی می‌کند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۱۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده ؛ این بادبادک‌ها خسارات گسترده‌ای به زمین‌های اشغالی مجاور غزه وارد کرده است.

انتهای پیام/م

 

نظر شما