شناسهٔ خبر: 26789464 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حق‌شناس: نباید انتظار داشت همه احزاب اصلاح‌طلب وزن یکسان داشته باشند

R1455/P1360/S1,1412/CT1

عضو شورای مرکزی اعتمادملی گفت: احزاب بزرگ‌تر انتظار دارند نتیجه هزینه‌ها و فعالیت‌های مستمر خود در فضای سیاسی کشور را ببینند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتمادملی در مصاحبه‌ای با انتقاد از ساز و کار حاکم بر شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، پیشنهاد سر شاخه‌شدن سه حزب اعتمادملی، اتحاد ملت و کارگزاران در جبهه اصلاحات  را داده‌ و خواستار تعیین سهمیه نامزدهای انتخابات از سوی این سه‌ حزب شده بود.

اظهارات گرامی‌مقدم که در میان  فعالان اصلاح‌طلب  به وزن‌کشی ویژه  برخی احزاب جبهه اصلاحات تعبیر شد، با  واکنش این فعالان و برخی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب همراه  بود.

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت در واکنش به اظهارات سخنگوی اعتماد ملی گفته بود "این نوع نگاه به وحدت اصلاح‌طلبان خدشه وارد می‌کند. توصیه دوستانه من به آقای گرامی‌مقدم این است که به‌فکر انسجام مجموعه و حل مسائل درون تشکیلاتی خودشان باشند.

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات آقای گرامی‌مقدم نظر حزب اعتماد ملی است یا نظر شخصی او؟ گفت: سخنان آقای گرامی مقدم به عنوان یک فعال سیاسی محترم است اما نظر ایشان نظر حزب اعتماد ملی و یا شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیست. 

وی افزود: اظهارات اخیر آقای گرامی‌مقدم به شکل یک پیشنهاد مطرح شده و دلیل طرح این پیشنهاد شاید به این موضوع برگردد که ما باید به این سمت برویم که برای احزاب سیاسی متناسب با وزن و جایگاه سیاسی آنها بتوانیم وزن اختصاصی قائل شویم.

عضو شورای مرکزی اعتمادملی گفت: طبیعتا برخی احزاب اصلاح‌طلب دارای عِده و عُده قابل توجهی بوده و از نظر گستردگی فعالیت دفاتر سیاسی‌شان در  استانها قابل مقایسه با احزاب دیگر نیستند.در مقابل این احزاب، تشکل‌های سیاسی دیگر نیز هستند که فعالیت سیاسی چشم‌گیر در سطح کشور ندارند.

وی ادامه داد: بنابراین نباید انتظار داشت که همه احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای سیاست‌گذاری دارای وزن برابر باشند و آقای گرامی مقدم نیز به این موضوع اشاره کرده که باید سازوکاری جدیدی در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ایجاد شود که هر حزبی براساس کیفیت نقش‌آفرینی در فضای سیاسی کشور دارای وزن مشخصی باشد. 

حق‌شناس درباره واکنش منفی برخی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب از جمله حکیمی پور به  پیشنهاد گرامی‌مقدم  تصریح کرد:  طبیعی است که  احزاب کوچک‌تر با این پیشنهاد موافق نباشند ولی احزاب بزرگتر نیز انتظار دارند نتیجه هزینه‌ها و فعالیت‌های مستمر خود در فضای سیاسی کشور را ببینند. 

انتهای پیام/

نظر شما