شناسهٔ خبر: 26789447 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سازمان تامين اجتماعي در توليد درمان جايگاهي خاص دارد

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري آريا، سيدمجيد صادقي راد همزمان با روز تامين اجتماعي با حضور در برنامه مهمانخانه شبکه 4سيما، اظهار داشت: سازمان تامين اجتماعي ٣٧٢مرکز درماني، بيش از ٨٠ بيمارستان ملکي و ١٠ هزار تخت بيمارستاني دارد که به تناسب تعداد بيمه شدگان، فرآيند توسعه خدمات درماني از سرپايي تا بستري، متغير است. وي با بيان اينکه سازمان تامين اجتماعي مانند تمام سازمان هاي بيمه گر تعهد دارد که با هر مرکز خدمات تشخيصي قرارداد داشته باشد، گفت: ممکن است برخي از مراکز خصوصي تمايل به انجام اينکار نداشته باشند اما با مراکز دانشگاهي اين قرارداد يک الزام دو طرفه است. وي ادامه داد: در مراکز خصوصي نيز تمهيداتي تحت عنوان خسارت متفرقه انديشيده شده مبني بر اينکه وقتي افراد به بيمارستان هاي خصوصي مراجعه کردند، مدارک و مستندات هزينه هاي بيمارستاني را به واحد خسارت تامين اجتماعي تحويل و بخشي از هزينه هاي خود را دريافت کنند. دکتر صادقي راد اضافه کرد: در بخش اورژانس و بيماران تصادفي نيز، تمامي کادر درماني موظفند بدون فوت وقت، اقدامات لازم درماني را براي بيمار انجام دهند. وي با بيان اينکه سازمان تامين اجتماعي در حوزه توسعه اي پوياست، گفت: اين سازمان به تناسب تعداد بيمه شدگان، فضاهاي مراکز درماني خود را بهسازي و ارتقاء داده است. دکترصادقي راد در خصوص اجراي طرح هتلينگ در بيمارستان هاي تامين اجتماعي، گفت: اين طرح کار بزرگي است که از سال هاي قبل در مراکز درماني ملکي اين سازمان شروع شده است. وي افزود: ساخت بيمارستان هزينه هنگفتي دارد از اينرو بازسازي و ارتقاء اين مراکز، بسيار مقرون به صرفه است. معاون برنامه ريزي و نظارت درمان مستقيم سازمان تامين اجتماعي اضافه کرد: تاکنون ٧٠ بيمارستان اين سازمان در 4محور تاسيسات ساختماني، تجهيزات، خدمات رفاهي و بهداشتي ارتقاء هتلينگ شدند و مخاطبين در اين زمينه رضايتمندي بالايي داشتند. وي با بيان اينکه در فضاي ساماندهي اورژانس بيمارستان هاي تامين اجتماعي نيز اقدامات بزرگي انجام شده است، تصريح کرد: وقتي اين ساماندهي در بيمارستانها انجام مي شود، چرخش بيماران در بيمارستان بيشتر و مدت اقامت بيمار در مراکز درماني به حداقل مي رسد. در نتيجه از تخت هاي بييمارستاني استفاده بيشتري خواهيم کرد که همه اينها جزو شاخص هاي درماني حوزه تامين اجتماعي است. وي افزود: در حوزه تجهيزات پزشکي نيز در بحث “هاي تک”، کارهاي زيادي انجام شده است. ده ها ام آر آي، سي تي اسکن، تجهيزات ١5٠ آمبولانس، ساماندهي ١٧ اورژانس و ساماندهي ١٢ اورژانس در سال جاري، از جمله اقدامات مهم اين سازمان در حوزه تجهيزات پزشکي بوده است. وي ادامه داد: با انجام چنين اقدامات ارزشمندي، امسال ظرفيت بستري را به دو برابر خواهيم رساند. وي با اشاره به اينکه سازمان تامين اجتماعي در خصوص حذف دفترچه هاي درماني پيشرو بوده است، گفت: تمامي مراکز ملکي سازمان تامين اجتماعي در پايان سال ٩5، اين طرح را اجرايي کردند. وي افزود: در حال حاضر بيمار صرفا با ارائه کد ملي خود، وارد مراکز درماني و پذيرش مي شود و نسخه الکترونيک در فضاي داروخانه، پاراکلينيک و ساير واحدهاي تشخيصي انجام مي شود. دکتر صادقي راد اضافه کرد: نسخه الکترونيک در مراکز طرف قرارداد سازمان نيز به صورت پايلوت در چند استان کشور عملياتي شده است و انشاالله به زودي در تمامي مراکز طرف قرارداد سراسر کشور که بالغ بر 4٧ هزار مرکز درماني هستند، عملياتي خواهد شد. وي با بيان اينکه در حوزه بستري بالاي ٨5درصد مراجعين از خدمات سازمان تامين اجتماعي رضايتمندي داشتند، گفت: در حوزه سرپايي نيز به دليل زمان انتظار، تراکم مراجعه و پيچيدگي هايي که وجود دارد، سطح رضايتمندي کاهش مي يابد با اين وجود 65درصد مراجعان سرپايي از مراکز ملکي تامين اجتماعي رضايت داشتند و درصدد اصلاح آن هستيم. دکتر صادقي راد اظهار داشت: در سال گذشته، تعداد6٣ ميليون مراجعه در مراکز ملکي داشته ايم و پاسخگوي اين ميزان مراجعه بوده ايم. معاون نظارت و برنامه ريزي درمان مستقيم سازمان تامين اجتماعي تاکيد کرد: در اين سازمان به منظور رضايتمندي هرچه بيشتر مخاطبان، سامانه پاسخگويي و ارتباط با مشتري را استقرار داده ايم و بيمه شدگان مي توانند با شماره تلفن ١4٢٠ مرکز ارتباطات مردمي سازمان تامين اجتماعي تماس و پاسخ سئوالات بيمه اي و درماني خود را در اسرع وقت دريافت نمايند. -->

نظر شما