شناسهٔ خبر: 26789295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عباسی:

چرا مجمع تشخیص لایحه پالرمو را رد کرد؟

عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است در شرایطی که غرب بسیاری از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی کشور را به اتهام حمایت از تروریسم مورد تحریم قرار داده، نمی‌توانیم تناقض ذکر شده در مفاد کنوانسیون پالرمو را بپذیریم.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه پالرمو و FATF  گفت: در بحث برجام و بعد از آن هیچ علائم مثبتی از آمریکا و کشورهای اروپایی ندیدیم و علیرغم اینکه همه اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار داده و به بازرسان آژانس اجازه بازرسی دادیم، اما آنها اقدامات خاصی در راستای اجرای مفاد برجام به نفع جمهوری اسلامی نداشتند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در چنین شرایطی ما نباید در قالب FATF امتیاز دیگری به آنها بدهیم و بگوییم حسن نیت داریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند جمهوری اسلامی درباره مبارزه با پولشویی و تروریسم قوانین مربوطه را داشته و می تواند وضع قوانین در صورت نیاز داشته باشد از این رو نباید پیمان جدیدی را امضا کنیم که آنها بیش از این از ما امتیاز داشته باشند.

عباسی ادامه داد: در شرایطی که غرب بسیاری از شخصیت های حقوقی و حقیقی ما را به جرم حمایت از تروریسم در لیست تحریم قرار داده و جریان مقاومت را نیز جریانی تروریستی می داند نمی توانیم خواسته های آنها را در بخشی از زمینه ها تأمین کنیم چرا که این مورد تناقض با خط مشی و اهدافی است که جمهوری اسلامی دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه قوانین کشور کاملا شفاف و روشن بوده و شورای نگهبان و مجلس اختیاراتی درباره تفسیر قانون دارند، خاطرنشان کرد: لازم است لوایح و طرح ها قابل تفسیر بر اساس مسائل فقهی و قانون اساسی باشد اما در کنوانسیون پالرمو از آنجایی که مفاد بیانیه ارزش حقوقی ندارد، تفسیر نیز نمی تواند صورت گیرد که این محل اشکال است از این رو به علت ابهام در محل تفسیر، مجمع تشخیص این لایحه را غیرمنطقی می داند./

پایان پیام

نظر شما