شناسهٔ خبر: 26789277 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

فلسطینی‌ها در مخالفت با «معامله قرن» تظاهرات کردند

هزاران تن از فلسطینیان در نابلس علیه طرح "معامله قرن" و در حمایت از مواضع رهبری فلسطینی در قبال این طرح تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /هزاران فلسطینی در نابلس واقع در شمال کرانه باختری علیه طرح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان پرچم فلسطینی، تصاویری از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و پلاکاردهایی در دست داشتند که تلاش‌ها برای نابودی پرونده فلسطینی را محکوم می‌کرد.

در همین راستا، اکرم الرجوب، استاندار نابلس در سخنرانی خود طی این تظاهرات خاطرنشان کرد: تمامی فلسطینیان در رویارویی با هر طرح یا پروژه‌ای برای نابودی پرونده فلسطین کنار هم ایستاده‌اند و در برابر آن‌ها مقاومت می‌کنند.

الرجوب همچنین تصریح کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین اسیران و خانواده‌های شهدا را رها نمی‌کند و از پایبندی خود به پرداخت حقوقشان دست نخواهد کشید.

دولت آمریکا به دنبال اجرای "طرح صلحی" میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها است که در رسانه‌ها به "معامله قرن" موسوم است و بر اساس آن فلسطینی‌ها مجبور به امتیازدهی‌های غیرمنصفانه به ویژه درخصوص وضعیت قدس شرقی خواهند شد.

طبق اظهارات برخی از مسؤولان فلسطینی، واشنگتن به دنبال تحمیل راه‌حل سیاسی به فلسطینیان مبنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین در نوار غزه و ایجاد یک اداره خودگردان محدود به کرانه باختری است، این در حالی است که اسرائیل سیطره هر دو بخش شرقی و غربی قدس را حفظ کند.

از سوی دیگر ده‌ها تن از خانواده‌های شهدای فلسطینی و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی در مرکز شهر رام‌الله تظاهرات اعتراض‌آمیزی برگزار کردند و در آن خواستار بازگردان اجساد شهدایی شدند که توسط رژیم اشغالگر در سردخانه‌ها و قبرهای سری‌ نگهداری می‌شوند.

تظاهرکنندگان خواستار کمپین ملی برای بازگرداندن اجساد شهدا و روشن شدن سرنوشت مفقودشدگان شدند.

تظاهرکنندگان فلسطینی همچنین جنایت‌های رژیم صهیونیستی، تداوم نگهداری اجساد فرزندانشان، جنایات جنگی، نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را محکوم کردند.

در همین راستا، عصام العاروری، مدیر مرکز قدس برای کمک‌های قانونی تصریح کرد: این تجمع همزمان با برگزاری دادگاه اسرائیل برای بررسی پرونده نگهداری پیکرهای ۲۵ شهید فلسطینی برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد، مسؤولان رژیم صهیونیستی ۲۵۳ شهید فلسطینی را در قبرها نگهداری و آن‌ها را در شرایط نامناسب دفن می‌کنند، علاوه بر آن بسیاری از خانواده‌های شهیدان در مورد سرنوشت فرزندانشان چیزی نمی‌دانند.

مادر ابراهیم خلیل، یکی از شهیدانی که در قبرهای اسرائیل دفن شده خواستار کمک به خانواده شهدا، بازگرداندن اجساد شهدا به خانواده‌هایشان، وحدت و یکپارچگی بیشتر شد.  / ایسنا

 

نظر شما