شناسهٔ خبر: 26789121 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارشی از تمرین دختران ایران؛

امید و خودباروی در چهره آیندگان فوتبال بانوان/ خداحافظ چمن مصنوعی

تیم زیر ۱۹ سال فوتبال دختران با هدف طلسم شکنی و صعود از مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا تمرینات خود را زیر نظر الهام بخش‌ترین مربی جهان پیگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین روزِ اردوی آماده سازی تیم زیر ۱۹ سال دختران در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد و مرحله بعد آن تا چند روز آینده برپا خواهد شد. دختران جوان فوتبال ایران مدت هاست تمرینات آماده سازی خود را زیر نظر کتایون خسرویار آغاز کرده اند. خسرویار عنوان الهام بخش ترین مربی جهان را در پرونده دارد، عنوانی که به شایستگی برازنده اوست چرا که موفق شده روحیه کار تیمی را در بین فوتبالیست های جوان ایران تزریق کند. 

امید و انگیزه و خودباوری مهم ترین ویژگی است که این روز ها می توان در تیم زیر ۱۹ سال فوتبال دختران دید، امید و انگیزه ای که کار تیمی را برای آنها معنی کرده است تا نوید بخش نسل طلایی برای آینده فوتبال بانوان باشند.

ساعت ۹ صبح تمرینشان آغاز شد و تک به تک وارد زمین چمن طبیعی شدند. چمنی که شاگردان کارلوس کی روش بر روی آن تمرین کردند، به گفته  شهرزاد نصیری، سرپرست تیم، این دختران دیگر بر روی چمن مصنوعی توپ نخواهند زد و فدراسیون تمام امکاناتش را برای آیندگان فوتبال بانوان در نظر گرفته است. پس از حضور موفق فوتسال در آسیا، این بار شهرزاد نصیری به فوتبال آمده چرا که اعتقاد دارد در حق فوتبال بانوان جفا شده است و حال نوبت ادای دین به فوتبال است. 

فدراسیون فوتبال هم نسبت به گذشته نگرش متفاوتی به دختران فوتبالیست دارد و پس از درخشش فوتسال بانوان و نتیجه دادنِ  سرمایه گذاری ها این بار  به دنبال درخشش فوتبال در آسیا است. هدفی که دور از دسترس نیست و با یک برنامه ریزی بلند مدت نتیجه آن در چند سال آینده تحقق خواهد یافت.

تمریناتِ شاگردان خسرویار زیر نظر او و شهبازی مربی تیم تا ساعت ۱۰:۳۰ به طول انجامید و دختران جوان به مرور تکنیک و تاکتیک و انجام بازی در گرمای طاقت فرسای این روزهای تهران پرداختند اما ذره ای خستگی در چهره های جوان و با انگیزه آیندگان فوتبال دیده نشد چرا که هدف صعود از گروه خود را در سر دارند. هدفی که اگر محقق شود برای نخستین بار است.

بخش هایی از صحبت‌های پر از انگیزه مربی و برخی از بازیکنان تیم زیر ۱۹ سال را در ادامه می خوانیم:

خسرویار مربی جوان و با انگیزه تیم زیر ۱۹ سال گفت: تیم جوان وباانگیزه ای در اختیار داریم. تیمی که بسیار منظم است. به نظرم تاکنون چنین تیمی نداشتیم. کادرفنی عالی، سرپرست بسیار خوب، حمایت هایی که از تیم جوانان می شود نیز بسیار دلگرم کننده است. فدراسیون فوتبال تمرکزخود را روی جوانان گذاشته است چون ما آینده فوتبال بانوان هستیم. پس حالا زمان آن رسیده  که به این تیم توجه کنند. تیمی که امید می رود روزی در جام جهانی و المپیک نیز حضور پیدا کند.

هانیه خداپرستی گفت: تیم ملی فوتسال پس از ۱۰ سال، تمرین، بازی کردن، تلاش، حمایت شدن توانستد قهرمان شوند و ۲ دوره این افتخار را کسب کردند. ما تیم پایه هستیم و اگر ما نیز حمایت شویم روزی خواهیم تواسنت قهرمان آسیا شویم مگر ما چه چیزی کم تر داریم.

فاطمه امیری نیز بیان کرد: اعتماد به نفس بالایی داریم و با جدیت تمرین می کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم چراکه چیزی کمتر از حریفان نداریم و مطمئن هستیم اگر تلاش کنیم می‌توانیم مقابل رقیبان پیروز شویم  واز گروهمان صعود کنیم. 

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی آسیا آبان ماه به میزبانی میانمار برگزار می شود و ایران با تیم های میانمار، لائوس و فلسطین همگروه است.

نظر شما