شناسهٔ خبر: 26788919 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سنای افغانستان: افغانستان مستعمره آمریکا نیست/ گفتگوهای صلح به رهبری دولت باشد

رئیس سنای افغانستان در واکنش به مذاکرات احتمالی آمریکا با طالبان اعلام کرد که افغانستان مستعمره آمریکا نیست و هرگونه گفتگوی صلح با طالبان باید تحت رهبری دولت افغانستان برگزار شود.

صاحب‌خبر -

رئیس سنای افغانستان: افغانستان مستعمره آمریکا نیست/ گفتگوهای صلح به رهبری دولت باشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا رسانه‌های غربی اعلام کردند که ترامپ دستور مذاکرات مستقیم دولت آمریکا با طالبان را صادر کرده است که این موضوع واکنش صریح دولت افغانستان را در پی داشت.

پس از واکنش تند دولت افغانستان «فضل‌هادی مسلمیار» رئیس سنای این کشور نیز تاکید کرد که هرگونه گفتگوی صلح با طالبان باید تحت رهبری دولت افغانستان برگزار شود.

وی در ادامه تصریح کرد که تلاش‌های صلح باید به خواست مردم و به رهبری دولت افغانستان صورت گیرد زیرا این کشور مستعمره آمریکا نیست.

مسلمیار اظهار داشت: اگر زمانی آمریکا و طالبان نیز گفتگو کنند، مقامات آمریکایی باید برای طالبان حقوقی قائل شوند که مورد پذیرش دولت و مردم افغانستان باشد.

وی افزود: مردم افغانستان به آمریکا اجازه ارباب بودن را نمی‌دهند، دولت آمریکا باید صادقانه در روند صلح رفتار کند.

رئیس سنای افغانستان گفت: مردم این کشور مخالف حضور نیروهای خارجی هستند اما بر اساس یک ضرورت در اینجا حضور دارند.

مسلمیار ادامه داد:اگر طالبان خواستار خروج نیروهای خارجی هستند به جای آمریکا با دولت افغانستان صلح کنند تا زمینه خروج قانونمند نیروهای خارجی از این کشور فراهم شود.

«عبدالله قرلق» عضو سنای افغانستان نیز با انتفاد از طالبان تصریح کرد که طالبان از صلح با دولت افغانستان خودداری می‌کنند اما آرزوی مذاکره با دولت غیرمسلمان را دارند.

به نوشته تسنیم، این در حالی است که طالبان پیش از این بارها تاکید کرده است که برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان این گروه آماده مذاکره با دولت آمریکاست.

انتهای پیام/

 

نظر شما