شناسهٔ خبر: 26788913 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

لغو اکران پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین

در حالی‌که تهیه‌کنندگان حماسه فانتزی «آسورا» (Asura) در تبلیغات‌شان این پروژه را به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین تولیدات صنعت سینمای چین معرفی کرده بودند، اما فروش افتتاحیه این فیلم صد میلیون دلاری در طول تعطیلات آخر هفته فقط به 7.1 میلیون دلار رسید. «آسورا» اولین ساخته بلند پنگ ژانگ بدلکار هالیوود است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به دنبال کسب چنین نتیجه فضاحت‌باری، تهیه‌کنندگان فیلم از جمله کمپانی اسم‌ورسم‌دار «علی‌بابا» تصمیم به لغو اکران این محصول در سینماهای چین دومین بازار بزرگ سینمای جهان گرفته‌اند.

به نوشته هالیوود ریپورتر، رقم دقیق بودجه این فیلم حماسی فانتزی برابر با 110 میلیون دلار (750 میلیون یوآن) اعلام شده است. غروب یک‌شنبه گذشته، صفحات رسمی این فیلم در شبکه‌های اجتماعی بیانیه‌ای ساده منتشر کردند مبنی بر این‌که «آسورا» از ساعت ده شب به وقت محلی از پرده سینماها پایین کشیده خواهد شد. به این ترتیب، پرهزینه‌ترین فیلمی که در تاریخ سینمای چین ساخته شده، به دلیل استقبال محدود سینماروها از روی پرده تمام سالن‌های سینمای این کشور محو خواهد شد.

خبر عجیب‌تر آن‌که نماینده کمپانی «ژنجیان فیلم» که به عنوان تهیه‌کننده اصلی «آسورا» معرفی شده، بعدتر در مصاحبه با سایت خبری چینی «سینا» ادعا کرده است: «این تصمیم تنها به خاطر نتیجه بد باکس آفیس نبوده است. قصد داریم تغییراتی در فیلم اعمال کنیم و دوباره آن را روی پرده ببریم.» روابط عمومی این فیلم از پاسخ دادن به پرسش خبرنگار هالیوود ریپورتر در این‌باره خودداری کرده است.

جالب آن‌که آمار و ارقام حاکی از آن است که موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های پرهزینه صنعت سینمای چین مانند «جنگجوی گرگ 2» تقریبا با نصف بودجه‌ای که صرف تهیه و تولید «آسورا» شده، مقابل دوربین رفته‌اند.

واضح است که سرمایه‌گذاران این فیلم مبالغ هنگفتی را صرف به کارگیری عوامل بااستعداد خارجی و جلوه‌های ویژه پرزرق و برق کرده‌اند. طراحی لباس «آسورا» بر عهده نگیلا دیکسن طراح لباس برنده اسکار «ارباب حلقه‌ها» بوده است. مارتین هرناندز صداگذار باسابقه هالیوود که دو فیلم برنده اسکار «بردمن» و «از گور برگشته» را در کارنامه دارد، از دیگر عوامل فیلم «آسورا» بوده است. چارلی ایتوریاگا مسئول جلوه‌های ویژه «ددپول» و «سریع و خشمگین 7» هم ناظر جلوه‌های ویژه این فانتزی چینی بوده است./آی سینما

نظر شما