شناسهٔ خبر: 26788620 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

13 هزار تاکسی فرسوده در سطح کشور با مشارکت پست بانک ایران نوسازی می‌شود

مدیر عامل پست بانک ایران، با اشاره به امضای تفاهم نامه بین پست بانک و سازمان شهردار‌ی‌ها و دهیاری‌ها، گفت: پست‌ بانک ‌ایران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های تفاهم نامه ای را به امضا رسانده‌اند که بر اساس آن یک هزار فقره تسهیلات 75 میلیون تومانی و 12هزار فقره تسهیلات 25 میلیون تومانی از سوی پست بانک برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، خسرو فرحی با تاکید بر تحقق اهداف دولت در حوزه نوسازی ناوگان حمل ‌و ‌نقل عمومی شهری، گفت: این تفاهم نامه به ‌منظورمشارکت در نوسازی تاکسی‌ها و ون‌های فرسوده بین دو طرف منعقد شده که بر اساس آن تسهیلات مورد نیاز به صاحبان تاکسی‌های فرسوده پرداخت می‌شود.

وی، افزود: متقاضیان از سوی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به پست‌ بانک ‌ایران معرفی و پس از انجام اعتبارسنجی لازم براساس سیاست‌ها و ضوابط اعتباری بانک، تسهیلات مورد نیاز به آنان پرداخت می شود.

مدیر عامل پست بانک ایران، خاطر نشان کرد: اعتبار این طرح از ابتدای تیرماه سال جاری به مدت یکسال است و در مرحله اول پرداخت این تسهیلات برای 12هزار متقاضی دارنده تاکسی فرسوده و یک هزار متقاضی دارنده ون فرسوده درنظر گرفته شده که درصورت ایفای تعهدات طرفین، در مرحله دوم 15 هزار متقاضی دیگر نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

خسرو فرحی، با بیان اینکه مبلغ تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده به ازای هر دستگاه تاکسی حداکثر 25 میلیون تومان است گفت: این تسهیلات با باز پرداخت 48ماهه و مبلغ تسهیلات برای ون‌های فرسوده نیز به ازای هر دستگاه 75 میلیون تومان با باز پرداخت 60 ماهه تعیین شده که نرخ سود آن براساس مصوبه بانک مرکزی 18درصد محاسبه می شود.

بر اساس این گزارش متقاضیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات می توانند به اتحادیه‌های تاکسیرانی‌ شهری در سراسر کشور مراجعه کرده و نسبت به کسب اطلاعات و ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما