شناسهٔ خبر: 26788395 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پرورش قرآنی نسل آینده؛ راه مقابله با تهاجم فرهنگی

گروه فعالیت‌های قرآنی - استاد و نخبه قرآنی با بیان اینکه مهجوریت قرآن در جامعه عامل اصلی دور ماندن جوانان از درک مفاهیم کلام الهی است، گفت: امروز تهاجم فرهنگی عامل اصلی دغدغه و مشکلات جوانان در جامعه است و تنها راه مقابله با این معضل، پرورش نسل آینده با فرامین الهی و منطبق با آیات قرآن کریم است.

صاحب‌خبر -

تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، پرورش نسل آینده منطبق با قرآن کریم است

بهجت آسیون، حافظ کل قرآن کریم در حاشیه چهل و یکمین مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌و گو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به آیه 9 سوره اسراء« إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا، همانا این قرآن (خلق را) به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌کند و اهل ایمان را که نیکوکار باشند به اجر و ثواب بزرگ بشارت می‌دهد.»، بیان کرد: از دوران کودکی به دلیل عشقی که به قرآن و مفاهیم آن داشتم، کار حفظ را آغاز کرده و در دوران دبیرستان موفق به حفظ کل قرآن شدم.

حفظ قرآن در زندگی سبب آرامشم شده است
وی با بیان اینکه صبوری و حمایت‌های پدر و مادرم عامل اصلی ادامه فعالیت من در راه قرآنی‌‌ام بوده است، ادامه داد: شرکت مستمر در مسابقات قرآن باعث شد نقاط ضعف محفوظاتم را تقویت کنم و از تجارب متسابقان دیگر جهت ارتقای علم قرآنی خود بهره‌مند شوم.
آسیون بیان کرد: تلاوت و حفظ قرآن در زندگی سبب آرامشم شده و باعث شده بیشترین دغدغه‌هایی که برای دیگران مهم است برای من اهمیتی ندارد.
این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه کارشناسی منابع طبیعی را از دانشگاه فردوسی مشهد گرفته است، عنوان کرد: به دلیل علاقه شدید به مفاهیم قرآنی، تغییر رشته دادم و اکنون در حال تحصیل در رشته دکترای علوم قرآنی دانشگاه فردوسی مشهد هستم.

استفاده کاربردی از مفاهیم قرآنی در زندگی، راهی برای برطرف کردن مشکلات
این استاد دانشگاه و نخبه قرآنی، گفت: ملاک فهم قرآن تنها حفظ آیات نیست، بلکه استفاده کاربردی از مفاهیم قرآنی در زندگی و بهره‌مندی ار تفسیر آیات الهی با یک برنامه‌ریزی منظم راهی برای برطرف کردن مشکلات و بازکردن حلقه‌های مفقوده در زندگی و فعالیت‌های اجتماعی است.
وی با اشاره به نقش قرآن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: مهجوریت قرآن در جامعه عامل اصلی دور ماندن جوانان از درک و مفاهیم کلام الهی شده و همین مهم مشکلات و پیامدهای منفی را در بر دارد. تهاجم فرهنگی امروزه عامل اصلی دغدغه و مشکلات جوانان در جامعه است و تنها راه مقابله با این معضل، پرورش نسل آینده با فرامین الهی و منطبق با آیات قرآن کریم است.

وظیفه اصلی خانواده‌ها ایجاد بستر مناسب برای پرورش قرانی فرزندان‌شان است
آسیون با توجه به نقش خانواده در پرورش فرزندان قرآنی، گفت: فراهم کردن بسترهای مناسب برای پرورش فرزندان با رویکرد قرآنی وظیفه اصلی خانواده‌ها است. در حقیقت یکی از مهم‌ترین عوامل بسترساز در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و منظم اوقات فراغت نوجوانان در برنامه‌های مذهبی و قرآنی و سوق دادن آن‌ها در این مسیر است.
این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به کمبودهای تبلیغات قرآن در گلبهار، افزود: عدم وجود اداره اوقاف و امور خیریه در این شهر نوپا و جوان پذیر عامل اصلی در کاهش تبلیغات قرآنی و اطلاعات رسانی مسابقات شده است.
گفتنی است، این نخبه قرآنی تاکنون علاوه بر کسب رتبه‌های برتر استانی موفق به کسب رتبه دوم و سوم کشوری در حفظ 10 و 15 جزء شده است.
انتهای پیام

نظر شما