شناسهٔ خبر: 26788363 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

پروین فرشچی، سفیر جدید ایران در فنلاند در گفتگو با پاد:

حضور بیشتر زنان ایرانی در مجامع بین المللی تصویر غلط از کشورمان را اصلاح می کند/ همکاری های اقتصادی، سرمایه گذاری در زمینه محیط زیست و انرژی های پاک با کشور فنلاند از مهمترین برنامه هایم است

دکتر پروین فرشچی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند منصوب شد. فرشچی، معاون سابق سازمان محیط زیست، دومین سفیر زن در جمهوری اسلامی ایران است. پیش از او اولین سفیر زن ایران در خارج از کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مرضیه افخم است که از سال 94 مسئولیت سفارت ایران در مالزی را بر عهده گرفته است.

صاحب‌خبر -

 فرشچی در گفتگویی با پاد از مهمترین برنامه های خود برای پست جدیدش گفت و با اشاره به تصورات نادرست برخی کشورها در خصوص کشورمان گفت: حضور زنان در عرصه های بین الملل یکی از مواردی است که باعث می شود تا تصویر نادرست از جمهوری اسلامی ایران اصلاح شود.

معاون سابق سازمان محیط زیست و سفیر جدید ایران در فنلاند همکاری های اقتصادی، سرمایه گذاری در زمینه محیط زیست و انرژی های پاک را از مهمترین برنامه های خود عنوان کرد و با اشاره به تجربه خوب کشور فنلاند و موقعیت جغرافیایی این کشور که منابع آبی  و دریاچه های پرآب دارد گفت: از این نظر می توانیم از تجربیات فنلاندی ها و از سرمایه گذاری آنها بهره مند شویم.

او در بخش دیگری از  صحبت های خود با بیان اینکه انتصاب زنان در مشاغل مختلف و به خصوص بهره مندی از آنها در جوامع بین المللی و در اجلاس ها می تواند تصور غلطی که بعضا از کشورمان وجود دارد را از بین ببرد گفت: متاسفانه برخی کشورها تصوراتی در خصوص اینکه به زنان ایرانی فرصت پیشرفت داده نمی شود دارند و در این شرایط می توانیم با حضور پررنگ زنان ایرانی این تصور غلط را اصلاح کنیم.

  فرشچی پنج سال مسئولیت معاونت بخش دریایی در سازمان محیط زیست را بر عهده داشته است. همچنین مشاور ارشد محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از دیگر سوابقی است که در کارنامه خود دارد.  او دارای مدرک دکترای مشکلات آلودگی نفتی در اقیانوس هند و اثرات آن بر موجودات دریایی از موسسه مرکزی آموزش شیلات ( CIFE) بمبئی و فوق دکترای مدیریت مناطق ساحلی از موسسه مرکزی آموزش شیلات (CIFE)  بمبئی و دارای نشان افتخار بین‌المللی بانوان موفق دنیا (ABI)در سال 1999 و دارای دیپلم افتخار «راه‌های گفت‌گو و ثبات اقتصادی منطقه خزر» در نشست اقتصاد بین‌المللی مسکو در سال 2001 است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما