شناسهٔ خبر: 26788337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

روایتی از حضور خادمان خورشید هشتم در دیار کویر؛

اینجا همه با پای دل آمده اند

حوزه/ دهه کرامت که می شود حال و هوای جای جای خراسان جنوبی امام رضایی می شود، دهه کرامت که می شود، مردم در روستاها، بقاع متبرکه و شهرها خود را به کاروان زیر سایه خورشید می رسانند تا پرچم بارگاه امام رضا(ع) را زیارت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، باز هوای حرم، پنجره فولاد در دل مردم کویرنشین، مردمانی که این روزها تنها امیدشان به داشتن امام رضا(ع) بوده و افتخارشان این است که خراسانی هستند اوج می گیرد.

مردمان زحمتکشی که دلشان برای نشستن در پشت پنجره فولاد لک می زند و آرزویشان این است تا بار دیگر به پابوس امام مهربانی بروند.

دهه کرامت که می شود حال و هوای جای جای خراسان جنوبی امام رضایی می شود، دهه کرامت که می شود، مردم در روستاها، بقاع متبرکه و شهرها خود را به کاروان زیر سایه خورشید می رسانند تا پرچم بارگاه امام رضا(ع) را زیارت کنند.

پیر و جوان زن و مرد، مریض همه خود را آماده می‌کنند تا از کاروان زیر سایه خورشید که شامل خادمان حریم رضوی هستند استقبال کنند.

حال وهوای عجیبی است. یکی اسپند دود می‌کند، یکی آب و جارو می کند، نوای یا رضا رضا از گوشه و کنار به گوش می رسد. فرزند معلولی را دیدم که بر روی تشک دراز کشیده و منتظر است خادمان پرچم را برای زیارت به سمتش ببرند.

هرکس در دلش آرزویی دارد، یکی برای کار، یکی برای فرزند، دیگری برای مداوای مریضی، و یکی هم برای ازدواج؛ هرکس اینجا از شفاعت خانه امام رضا حاجتی دارد.

اینجا همه با پای دل به زیارت خادمان می‌ آیند

حجت الاسلام سید علی اسدی در مراسم جشن بزرگ زیر سایه خورشید در شهرستان زیرکوه اظهار داشت: خداوند متعال برای انسان از وقتی که به دنیا آمده و تا وقتی که از دنیا برود برنامه گذاشته است.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) عظمت پیدا کرده زیرا نگاه پیامبراکرم(ص) جنبه ملکوتی پیدا کرده بود، گفت: خداوند متعال انسان را خلق کرده و برای خلق آن خدا به خود تبریک گفته است؛ انسان معجونی از جنبه های ملکوتی است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه برخی ظاهر انسانیت دارند اما از عقلانیت برخوردار نیستند و دارای غرائض حیوانی هستند، افزود: تکفیری ها در سوریه بدترین جنایت ها را انجام دادند و مانند حیوان با مدافعان حرم رفتار می کنند.

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: تکفیری ها ظاهر انسانیت دارند، اما منشا انسانیت ندارند و کارهایی را انجام می دهند که حتی حیوانات وحشی آن را انجام نمی دهند.

وی ادامه داد: انسان باید به دستورات الهی و روایات عمل کند در غیر این صورت اگر غرائض شهوانی در انسان به وجود بیاید، جایگاه انسان از حیوانات نیز کمتر خواهد بود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه بر اساس روایات نگاه کردن به چهره مومن نیز عبادت است، خاطرنشان کرد: باید جنبه ملکوتی و انسانیت در انسان ها شکل بگیرد؛ انسان باید نعمت شناس باشد تا قدرشناس شود.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه وقتی قدر نعمت ها را به خوبی درک می کنیم که آن را از دست بدهیم، اظهار کرد: دل هایی که عاشق امام رضا(علیه السلام) است نباید در آن کینه و غیر از محبت وجود داشته باشد.

در ادامه، کاروان زیر سایه خورشید به دیدار خانواده های شهید رحیم الله عطایی، شهید غلامحسن غلامحسینی و شهید استوار دوم مهدی رضایی رفتند و از خانواده آن ها دلجویی کردند.

حجت الاسلام سید علی اسدی در این دیدارها به مقامات و کرامات امام رضا(علیه السلام) پرداخت و گفت: مردم ایران ارادت خاصی به ائمه اطهار(علیه السلام) دارند.

همچنین مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید با اشاره به نعمت امنیت، بیان کرد: امنیت در کشور را مدیون جانفشانی نیروهای مسلح است که جان خود را طبق اخلاص گذاشتند.

وی به نعمات الهی اشاره کرد و افزود: گاهی افراد از داشتن نعمات الهی غافل هستند لذا باید افراد دلداده به خدا حتی از نواقص به عنوان حکمت الهی یاد کنند.

لازم به ذکر است؛ خدام رضوی در جشن زیر سایه خورشید که در مسجد جامع زیرکوه برگزار شد نیز شرکت کردند و نبات تبرکی در میان مردم توزیع شد.

مردم نقاط استان لحظه شماری می کنند تا حضور کاروان را در شهر و روستای خود حس کنند.

انتهای پیام/

نظر شما