شناسهٔ خبر: 26788128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکیدبرآشنایی حافظان قرآن کریم با مفاهیم قرآنی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر با مفاهیم قرآن کریم آشنا شوید به قدری با قرآن انس می گیرید که در متن زندگی شما جای می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اختتامیه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد با بیان اینکه قلوب حافظ قرآن مقدس و محترم هستند گفت: اقدام سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت ارشاد در برگزاری این اقدام بزرگ قابل تقدیر است.

وی از قرآن کریم به عنوان بزرگترین هدیه پروردگار به بشریت یاد کرد و افزود: قرآن کریم کتابی آسمانی برای هدایت بشر است که بر آخرین فرستاده الهی نازل شده است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیات، کلمات و حروف قرآن کریم هیچگونه تحریف و دستبردی نداشته است، خاطرنشان کرد: اینکه توانسته اید بخش یا تمام آیات قرآن کریم را حفظ کنیم توفیقی الهی است که نصیب شرکت کنندگان در این مسابقات شده است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که حافظ قرآن بوده اند در قیامت حسرت می خورند که چرا بیشتر آیات این کتاب آسمانی را حفظ نکرده اند، یادآور شد: به برکت مبارزات انقلاب اسلامی زمانی که در زندان بودم جز قرآن کریم چیزی همراه نداشتم و خداوند عنایت کرد که تقسیم بندی فقهی قرآن را آغاز کرده و ضمن خواندن آیات مرتبط با احکام را دسته بندی کردم و این اتفاق توفیق بسیار ارزشمندی بود.

آیت الله یزدی ضمن بیان برخی از توصیه ها به حافظان قرآن کریم، گفت: حافظان قرآن کریم آیاتی که حفظ کرده اند را باید تکرار کنند چرا که ذهن انسان فراموش کار است و باید همواره مراقبت شود که این نعمت بزرگ از دست نرود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضرورت آشنایی حافظان قرآن کریم با مفاهیم این کتاب آسمانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر با مفاهیم قرآن کریم آشنا شوید به قدری با قرآن انس می گیرید که در متن زندگی شما جای می گیرد و شیطان دیگر توان منحرف کردن چنین شخصی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه وقتی طلا در ضریح ائمه(ع) به کار می رود ارزشی پیدا می کند که دیگر با ریال و دلار قابل قیمت گذاری نیست، افزود: ظرف قرآن مقدس است و انسان وقتی ظرف قرآن شد قداست پیدا می کند و حافظان قرآن باید همواره توجه کنند که از انس و رفاقت با این کتاب الهی فاصله نگیرند.

آیت الله یزدی با اشاره به اینکه نباید فقط به حفظ قرآن اکتفا کرد بلکه عمل به دستورات این کتاب آسمانی اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: در عربستان شاید برخی حافظ قرآن کریم باشند ولی دشمن قرآن هستند؛ قرآن همراه با عترت است و باید به این دو یادگار پیامبر گرامی اسلام تمسک یافت.

انتهای پیام/ت

ضرورت توجه به عترت پیامبر اکرم(ص) در کنار توجه به قرآن

 

نظر شما