شناسهٔ خبر: 26788051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صادرات ۵۸۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: سه ماهه اول امسال بیش از ۵۸۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی تولیدی در هرمزگان صادر شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، خلیل قاسمی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان افزود: با صادرات این کالاها، نزدیک به ۲۰ درصد از هدف سه میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی هرمزگان در سال ۹۷ تحقق یافته است.
وی افزود: در این نشست همچنین با راه اندازی سه پایانه صادراتی تخصصی صادرات مواد معدنی در استان موافقت شد تا صادرات تخصصی مواد معدنی بویژه در غرب استان تسهیل شود.
قاسمی گفت: امسال ۱۱ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی برای کشور هدفگذاری که در سه ماهه اول امسال ۲۸ درصد آن از گمرکات هرمزگان محقق شده است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان نیز در این جلسه گفت: هرمزگان ظرفیت زیادی برای کمک به اقتصاد کشور دارد.
ایرج حیدری افزود: اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف استان با دعوت از تجار و تولید کنندگان کشور ظرفیت‌های زیرساختی و صادراتی هرمزگان را معرفی کنند.
وی افرود: تحریم‌های آمریکا تاثیری بر صادرات ایران نداشته است و امسال ۶ درصد افزایش صادرات نیز داشته ایم.
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک شهید رجایی نیز در این جلسه گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد دلار از گمرکات هرمزگان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶ درصد و از نظر ارزشی ۵۰ درصد افزایش داشته است.
علیرضا دشتانی افزود: واردات از گمرکات هرمزگان نیز در سه ماهه اول امسال نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ هزارتن به ارزش چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی یک درصد افزایش و از نظر ارزشی شش درصد کاهش داشته است.
رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در این جلسه گفت: در سه ماه اول امسال بیش از هفت میلیون دلار کالا از هرمزگان به کشور کنیا صادر شده است که بیشتر مصالح ساختمانی و قیر بوده است.
محمد امین صباغ زاده افزود: جلسه مشترک اتاق بازرگانی ایران و عمان نیز در مسقط برگزار شد که استان مسندم برای همکاری مستقیم با هرمزگان در زمینه‌های اقتصادی و گردشگری اعلام آمادگی کرد.

نظر شما