شناسهٔ خبر: 26787468 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اجرای طرح «حلقه‌های صالحین» ویژه نوجوانان از سوی مؤسسه نور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور شهرستان تبریز برای نوجوانان حلقه‌های صالحین را برپا کرده است.

صاحب‌خبر -

سعید کاظمی، مسئول آموزش مؤسسه نور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور شهرستان تبریز از سال 1380 تأسیس شده است اما فعالیت رسمی خود را از سال 1386 شروع کرده و کلاس‌های آموزشی را در فضای مناسب برای علاقه‌مندان برگزار کرده است.
وی ادامه داد: ‌این مؤسسه در حال حاضر کلاس‌های عمومی قرآن از جمله روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تجوید، فصیح خوانی و غیره را برگزار می‌کند و برای بانوان در سطح تخصصی کلاس‌های آموزشی سیره ائمه اطهار(ع)، تدبر، نهج‌البلاغه، مفاهیم و غیره و همچنین آموزش فوق برنامه شامل فوتسال، استخر، اردوهای تفریحی و زیارتی انجام می‌شود.
کاظمی با اشاره به اینکه این مؤسسه در کلاس‌های روخوانی بیش از 150 نفر را در ترم تابستان ثبت نام کرده است، گفت: برنامه‌های متنوعی در این مرکز انجام می‌شود که تاکنون با استقبال خوبی همراه بوده است. یکی دیگر از برنامه‌های این مؤسسه برگزاری حلقه‌های صالحین معرفتی ویژه نوجوانان(سه ترم آموزشی) است که با حضور کارشناسان به مسائل اعتقادی پرداخته می‌شود.
مسئول آموزش مؤسسه نور اظهار کرد: همایش عمومی با محتوای ارائه مباحث اخلاقی به قرآن‌آموزان از دیگر برنامه‌های این مؤسسه است که در هر ترم دو بار برگزار می‌شود. این مؤسسه مرکزی را برای آموزش دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی به نام مدرسه قرآنی نورالائمه طراحی کرده است که به ارائه آموزش قرآن، دین و احکام پرداخته می‌شود. در سال جاری برای نخستین بار در این مرکز 100 نفر ثبت نام کرده‌اند.
یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور در استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان علامه امینی، قطران شمالی واقع شده است.
انتهای پیام

نظر شما