شناسهٔ خبر: 26787359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

العبادی: مردم برای شناسایی افراد نفوذی با دولت عراق همکاری کنند

نخست‌وزیر عراق از تظاهرکنندگان خواست برای شناسایی خرابکاران و متجاوزانی که امنیت عمومی را هدف قرار می‌دهند با دولت همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس هفتگی خود گفت: ما بر اهمیت حمایت از تظاهرکنندگان و حفظ امنیت عمومی در کشور تأکید داریم و به نیروهای امنیتی در استان‌ها دستور داده‌ایم تا برای حفظ امنیت شهروندان و ممانعت از تجاوز به املاک عمومی و خصوصی تلاش کنند.

وی گفت: ما خواسته‌های تظاهرکنندگان را با توجه ویژه پیگیری می‌کنیم و دستورات لازم درباره اجرای برخی از آن‌ها را داده‌ایم. دولت برای مقابله با فاسدان به همکاری گسترده با مردم نیاز دارد. ما از سیاستمداران نیز می‌خواهیم به مسئولیت خود در قبال حفظ ثبات و امنیت کشور عمل کنند.

العبادی گفت: ما با تظاهراتی که برای حقوق قانونی باشد مخالف نیستیم به شرط اینکه تبدیل به خشونت نشود. ما از تظاهرکنندگان می‌خواهیم برای شناسایی خرابکاران و کسانی که امنیت عمومی را هدف قرار می‌دهند با دولت همکاری کنند.

وی تأکید کرد: امنیت در عراق بعد از فداکاری‌های زیاد به دست آمده و نباید این فداکاری‌ها را قربانی کرد.

العبادی گفت که کابینه تصمیماتی را تصویب کرده که از جمله آن خرج کردن درآمد حاصل از فروش نفت بصره در این استان و افزایش سهمیه آب آشامیدنی سالم برای بصره است.

استان‌های عراق به ویژه بصره از چند روز اخیر شاهد تظاهرات گسترده به خاطر کمبود برق و نبود خدمات هستند.

روز سه‌شنبه در پی درگیری‌هایی در منطقه "الشعله" عراق بعد از حمله تظاهرکنندگان به مرکز پلیس این منطقه، نیروهای امنیتی عراق در بیشتر خیابان‌های پایتخت مستقر شدند.

در همین راستا، یحیی رسول، سخنگوی عملیات مشترک عراق از تظاهرکنندگان خواست با نیروهای مسلح عراق همکاری کنند.

وی گفت که با کسانی که به امنیت تظاهرکنندگان و نهادهای عراق لطمه بزنند با جدیت برخورد خواهد شد.  / ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما