شناسهٔ خبر: 26787132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاراته از قزوین تا بام آسیا

رشته رزمی کاراته که به تازگی المپیکی شده، از جمله ورزش‌های پرطرفدار و مدال آور در استان قزوین است که تنها نشان قهرمانی المپیک را کم دارد.

صاحب‌خبر -

کاراته از قزوین تا بام آسیابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ کاراته قزوین به جایی از موفقیت رسیده است که حالا نه تنها، بام قاره کهن، بلکه سکو‌های جهانی هم برای نام آوران ملی پوش استان، جایگاه و اهمیتی ندارد و پسران کاراته قزوین تمرکز خود را برای کسب نشان المپیک جمع کرده و برای رسیدن به این مهم بر رنکینگ خود می‌افزایند.

میدان قهرمانی بزرگسالان آسیا، نشانی بر این مدعی است که کاراته استان قزوین پای خود را از آسیا فراتر گذاشته و با دو بار فتح رقابت‌های جهانی، تنها المپیک است که عطش جوانان این مرز و بوم را خاموش می‌کند.

بهمن عسگری، مجید حسن نیای دیلمی، علی اصغر آسیابری و امیر رضا میرزایی، چهار نماینده استان قزوین در ترکیب اعزامی به رقابت‌های آسیایی اردن بودند که برای رسیدن به این مکان، در رقابت‌های مختلف حریفان داخلی را یکی پس از دیگری شکست دادند و به ترکیب نهایی تیم ملی کاراته راه یافتند.

در میدان آسیایی، مجید حسن نیای در دسته منهای ۵۵ کیلوگرم با شکست تمامی حریفان اولین نشان طلای کاروان کاراته را کسب کرد، تا فریاد خوشحالی اش، سالن مسابقات را به لرزه در بیارود، حسن نیای ۲۵ ساله با دو نشان طلا و نقره بزرگسالان قهرمانی آسیا، هم اکنون پر افتخارترین کاراته کای سبک وزن قاره کهن است.

علی اصغر آسیابری که لقب پسر کاراته ایران را در اختیار دارد، در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا با ۲۲ سال سن، تا فینال همه حریفان را از پیش رو برداشت و با ناداوری، نشان طلای او به نقره تبدیل شد، اما پسر کاراته ایران، با نبوغی که از خود نشان داده، طلای تیمی و نقره انفرادی آسیا، برنز امید‌ها و بزرگسالان جهان و نشان نقره بازی‌های جهانی را در کارنامه دارد و از شانس‌های کاراته در المپیک خواهد بود.

امیر رضا میرزایی جوان ۲۰ ساله‌ای که در رقابت‌های بزرگسالان آسیا، در رده سنی بالاتر با حریفان خود مبارزه کرد و با کمی بد شانسی و ناداوری، چهارم شد.

جوان آینده داری که در همه رده‌های سنی در ترکیب تیم ملی کاراته یکی از مدعیان بود و طلای جوانان آسیا و برنز جوانان جوانان را در کارنامه دارد و تا چند المپیک پیش رو می‌تواند پیراهن تیم ملی را بر تن کند.

اما بهمن عسگری، جوان ۲۶ ساله رعنای کاراته ایران، که با امید کسب نشان طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و برای ارتقای رنکینگ چهارمی جهان خود، پا روی تاتامی رقابت‌های آسیایی اردن گذاشت، با تصمیم کادر فنی، در رقابت‌های تیمی به مصاف حریفان رفت و طلایی دیگر به تالار افتخارات خود اضافه کرد.

بهمن عسگری، در کارنامه ورزشی خود، ۲ طلای تیمی بزرگسالان جهان، طلای انفرادی جوانان، امید‌ها و بزرگسالان آسیا را در کارنامه دارد و تا چند روز آینده در میدان بازی‌های آسیایی می‌تواند تعداد نشان‌های طلای آسیا خود را به عدد ۳ برساند.

اما این همه توان کاراته قزوین نیست، با حمایت بیشتر مسئولین ارشد کشور از این رشته ورزشی، می‌توان این ورزش رزمی مدال آور را در رقابت‌های المپیک درخشان‌تر دید و شاهد اهتزار بیشتر پرچم کشورمان در این آوردگاه بزرگ ورزشی بود.

گزارشی از مهدی چگینی

انتهای پیام/

رشته رزمی کاراته از جمله ورزش‌های مدال آور در استان قزوین است

برچسب‌ها:

نظر شما