شناسهٔ خبر: 26787050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ائمه جمعه در میزدگرد دفتر تحکیم وحدت:

موسوی: حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها در چارچوب شرع و قانون مشکلی ندارد/ عابدینی: آمادگی داریم کاخ‌نشینان را از کاخ پیاده کنیم

سی و پنجمین نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت با حضور ائمه جمعه قزوین، رشت و خرمشهر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سی و پنجمین نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت با حضور ائمه جمعه قزوین، رشت و خرمشهر در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.
 
ائمه جمعه شهر‌های قزوین، خرمشهر و رشت در میزگرد دفتر تحکیم وحدت به مسائلی پیرامونه مردم بودن مسولان پرداختند.
 
روسای جمهور ما نباید درگیر ریش و کفش و لباس خود شده و از مردم غافل شوند

حجت الاسلام فلاحتی گیلانی، امام جمعه رشت در ابتدای این مراسم در تبیین شعار نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: مردمی بودن یعنی همدرد مشکلات مردم بودن.

حجت الاسلام فلاحتی تصریح کرد: روسای جمهور ما نباید مثل روسای جمهور برخی از کشور‌ها درگیر ریش و کفش و لباس خود باشند و از مردم غافل شوند.

امام جمعه رشت ادامه داد: مردم باید مطالبه گر باشند. در جامعه‌ای که مردم مطالبه‌گری نکنند، مسئولین اشرافی می‌شوند.

وی افزود: حرف جوانان انقلابی و مومن را باید در همه عرصه‌ها شنید. پروتکل عمل ائمه جمعه پیاده کردن اسلام در کشور است.

فلاحتی در ادامه در پاسخ به سوالی هم گفت: FATF یکی از طراحی‌های نکبت بار صهیونیسم جهانی است.

زندگی اشرافی نباید بین مسئولین به وجود بیاید

حجت الاسلام موسوی، امام جمعه خرمشهر هم در ادامه ضمن انتقاد از رفتار‌های اشرافی برخی مسئولان گفت: زندگی اشرافی نباید بین مسئولین به وجود بیاید.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در برخی نقاط کشور در فاصله‌ای از شهر‌ها مردم در وضعیت بسیار عجیبی زندگی می‌کنند. سوء مدیریت مانع شد که خرمشهر بعد جنگ تحمیلی، خرمشهر سابق شود.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: در بعضی از نقاط خرمشهر نیم ساعت هم نمی‌توان زندگی کرد؛ اما برخی مسئولین نااهل در آنجا در حال منفعت طلبی شخصی و ساختمان سازی هستند.

وی گفت: مسئولین ما آنقدر از مردم دور شده اند که بنده با یک جوشکاری ساده لقب مردمی گرفتم.

موسوی تاکید کرد: تمام عملکرد ائمه جمعه در چهارچوب قانون است، حتی خطبه نماز جمعه هم در چهارچوب قانون بیان می‌شود.

امام جمعه خرمشهرادامه داد: آیت الله علم الهدی تلاش می‌کند حرمت حرم امام رضا (ع) را حفظ کند؛ اما بسیار مورد هجمه است.

موسوی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها در چارچوب شرع و قانون مشکلی ندارد.

وی در بخش دیگری افزود: بنده در منطقه‌ای زندگی می‌کنم که خدا را شکر محیط زندگی من با حد مردم یکی است.

موسوی اظهار داشت: امام جمعه‌ها حق دخالت در امور اجرایی را ندارند؛ اما مردم درد‌های جاری زندگی خود را ائمه جمعه مطرح می‌کنند و مطالبه مردم با ائمه جمعه مطرح می‌شود، ولی حرف ائمه جمعه بین مسئولین ارزشی ندارد.

امام جمعه خرمشهر اظهارکرد: یکی از وزرا در خرمشهر سفره‌ای رنگارنگ پهن کرده بود؛ اما بنده به این سفره متعرض شدم که وی به بنده گفت: ما عادت کردیم شما برو!

وی خطاب به دانشجویان افزود: مسئولین نا اهل از روحیه مطالبه گری شما می‌ترسند. باید به دانشجویان اجازه داده شود هر چه می‌خواهند سوال کنند.

موسوی بیان کرد: کسانی که دستشان از همه جا بریده شده، اعتراض خود را در کف خیابان‌ها مطرح کردند. بگذارید مردم اگر می‌خواهند شعار بدهند هم شعار بدهند. مردم الآن مطالبه گرند بگذارید آرام مطالبه خود را بیان کنند تا فشار‌های زندگی از آن‌ها کاهش یابد. فقط با سودجویان و عنودان باید برخورد سخت شود.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: بگذارید صدای مردم به مسئولین برسد بگذارید مردم درد‌های خود را فریاد بکشند. در ایام اعتراضات خرمشهر بنده در کف میدان و در بین مردم بودم. درد ما امروز بی توجهی برخی مسئولین به مشکلات مردم است.

وی گفت: در گذشته با همکاری مردم، شهر را تمیز کرده و سعی در فرهنگ سازی کردیم، ولی برخی مسئولین گفتند کار به اسم امام جمعه تمام می‌شود و سنگ اندازی کردند.

موسوی تصریح کرد: خرمشهر نفت و گاز دارد، ولی مردمش در شرایط بسیار بدی زنذگی می‌کنند. همه مردم ایران خود را متعلق به خرمشهر می‌دانند، چون جوانان خود را برای حفظ آزادی آن فدا کردند.

امام جمعه خرمشهربا بیان اینکه سرکشی به مردم و خادمان مردم کار ماست، یادآور شد: سوء مدیریت بعد از جنگ تحمیلی باعث وضع فعلی خرمشهر شده است. من نه به اصولگرا و نه به اصلاح‌طلب اعتقادی ندارم فقط خط ولایت و خدمت.

موسوی مطرح کرد: در دوران بازسازی بعد جنگ تحمیلی پول آمد، ولی آبادانی نشد. در دوسال و نیم آقای قالیباف در خرشمهر ۳۰ پارک و فضای سبز تاسیس کرد. گیر ما سو مدیریت است.

وی در خاتمه با اشاره به تلاش دشمنان برای به خیابان کشیدن مردم، گفت: خط‌های لوله را در چند مرحله شکستند تا مردم را به خیابان بکشند.

آمادگی دارم کاخ نشینان را از کاخ پیاده کنیم

آیت الله عابدینی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه این مراسم در پاسخ به این سئوال که اگر در چند ماه آینده مردم رنج دیده در خیابان اعتراض مسالمت آمیز کنند آیا شما با آن‌ها همراهی خواهید کرد یا نه، گفت: به جای اینکه مردم ما بیایند داخل خیابان باید رئیس جمهورمان را از کاخ بیرون بیاریم و به میان مردم بیاوریم.

وی تصریح کرد: نه من آمادگی ندارم به خیابان بیایم؛ اما آمادگی دارم بیایم آن کاخ نشینان را از کاخ پیاده کنیم.

نظر شما