شناسهٔ خبر: 26786249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم زاهدان در مجلس:

مسئولان در حمایت بخش خصوصی از هیچ کوششی دریغ نکنند

نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: مشکلات استان به اندازه‌ای است که انتظار می‌رود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران بیشتری در این خطه سرمایه‌گذاری کنند و مسئولان نیز در حمایت از آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنند.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا- ‌علیم یارمحمدی در بازدید از شهرک صنعتی زاهدان افزود:  مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به طور مستمر پیگیر مشکلات مردم، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است.

وی بیان کرد: با توجه به مطالعات منطقه‌ای که در کشور توسط کارشناسان و مسئولان امر انجام می‌شود، امیدواریم صنایعی در این خطه و در مناطقی که مشکلات آبی آن کمتر است، پایه‌گذاری شده و واحدهایی در دل شهرهای شمالی و مرکزی جانمایی‌ و صنایع مشابه پتروشیمی و فولاد در حاشیه دریای عمان راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: با وجود قابلیت‌های استان اقدام قابل توجهی توسط مسئولان انجام نشده اما به تازگی توجه دولت به این سمت معطوف شده است و به این نتیجه رسیده‌اند که راه نجات کشور از این خطه می‌گذرد.

نماینده زاهدان در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: دو سند راهبردی نیز درباره توسعه سواحل مکران و توسعه محور شرق برای این استان طراحی شده است که در شرایط اقتصاد بدون نفت می‌تواند سبب رشد و بالندگی کشور و استان شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان مردم تلاش می‌کنند در صورت بروز مشکل در قوانین دست و پاگیر این حوزه در کنار مسئولان استان باشند و برای رفع آن تلاش کنند، امیدواریم دولتمردان نیز به این موضوع و این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشند و به اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار برون رفت از مشکلات توجه کنند و آن را به مرحله عملیاتی برسانند تا شاهد رونق و شکوفایی اقتصاد کشور و استان باشیم.

وی تصریح کرد: دولت هم به این نتیجه رسیده است که باید توجه زیادی به صادرات و چرخه آن شود تا از این طریق صنایع به خوبی حمایت و حفظ شود، از دولتمردان درخواست می‌شود صنایعی را در این استان ایجاد و حمایت کنند که آب کمتری نیاز داشته باشد و بتواند در جذب نیروی بیکار بومی و جذب بازارهای داخلی و خارجی موفق باشد.


انتهای پیام

نظر شما