شناسهٔ خبر: 26786016 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ترکیه از امشب حالت فوق‌العاده را لغو می‌کند

دولت ترکیه قصد دارد از چهارشنبه شب حالت فوق‌العاده‌ای را که در پی کودتای نافرجام سال 2016 برای پاکسازی این کشور از کودتاچیان و مخالفان به اجرا گذاشت، لغو کند اما احزاب مخالف ترکیه بیم آن دارند که این پاکسازی‌ها از طریق یک قانون "ضدتروریستی" جدید همچنان ادامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /دولت ترکیه قصد دارد از چهارشنبه شب حالت فوق‌العاده‌ای را که در پی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به اجرا گذاشت، لغو کند.

حالت فوق العاده که به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و نیروهای امنیتی و پلیس این کشور اختیارات زیادی می دهد، از بیستم ژوئیه سال 2016 تنها چهار روز پس از کودتای نافرجام به اجرا درآمد.

در زمان اجرای حالت فوق العاده در ترکیه مقامات این کشور به مدت دو سال افراد مظنون به دست داشتن در این کودتای نافرجام و طرفداران آنها را تحت پیگرد قرار دادند، اما با استفاده از همین مقررات با کُردهای مخالف و همچنین رسانه ها و سازمانهای غیردولتی به اتهامات مختلف برخورد کردند.

حالت فوق العاده که در ابتدا برای یک دوره سه ماهه به اجرا گذاشته شد هفت بار تمدید شد که آخرین دوره آن امشب ساعت بیست و دو به وقت گرینویچ (پنجشنبه ساعت یک به وقت ترکیه) به پایان می رسد. دولت ترکیه اعلام کرده است که این مقررات تمدید نخواهد شد.  / باشگاه خبرنگاران

نظر شما