شناسهٔ خبر: 26785772 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

در گرمای کم سابقه تابستانی؛

درختان منطقه صنعتی غرب تبریز تشنه اند/ درختان پرشمار کوی صفاری در آستانه خشک شدن

نصر: هزاران درخت کهنسال در منطقه صنعتی غرب تبریز بدون رسیدگی و نگهداری، تشنه مانده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، در حالی که گرمای شدید هوای این روزها در تبریز گاهی به 40 درجه سانتی گراد هم می رسد، هزاران درخت در منطقه صنعتی غرب تبریز بدون رسیدگی و نگهداری مانده و تشنه اند.

چنین وضعیتی در حالی به وجود آمده است که کلان شهر تبریز از فقر فضای سبز رنج می برد.

تشنگی درختان منطقه صنعتی غرب وقتی نگران کننده تر می شود که شهرداری تبریز با صرف هزینه، نهال های جدیدی در این منطقه و دیگر نقاظ تبریز کاشته است و عدم آبیاری این نهال ها موجب اتلاف هزینه ها و خشک شدن این درختان می شود.

مشاهدات عینی خبرنگار نصر از منطقه صنعتی غرب تبریز حاکی از آن است که برگ های برخی درختان از شدت تشنگی و گرما زرد شده و ریخته اند. چنین وضعیتی نابودی تدریجی فضای سبز این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

این گزارش می افزاید، درختان کوی مشجر صفاری در منطقه نصف راه هم به علت عدم آبیاری پژمرده و زرد شده اند.

فضای سبز کوی صفاری نصف راه، 11 هزار متر مربع وسعت دارد و تلاش ها برای تبدیل این منطقه به پارک محلی از سال 94 با وجود دستور استاندار وقت به نتیجه نرسیده است.

محمدحسین حسن زاده، مدیرعامل وقت سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز با بیان اینکه هدف ما تملک محل و تبدیل آن به پارک محله ای است، گفته بود: خوشبختانه درختان کوی صفاری به دلیل بالا بودن سطح آب های زیر زمینی منطقه هنوز خشک نشده اند و تا کنون مقاومت کرده اند.

درختان کهنسال و پرشمار این منطقه ظاهراً قربانی اختلاف نظر دستگاه های مسئول می شوند. شهروندان تبریزی با ارسال عکس های مربوط به این منطقه پر درخت و وضعیت تاسف بار آن ها به تحریریه نصر، خواستار پیگیری وضعیت و تغییر کاربری آن به فضای سبز هستند.

هر چند ممکن است به نتیجه رساندن پرونده تغییر کاربری این منطقه به فضای سبز زمان بر باشد، اما آبیاری این درختان کار سختی نیست و بسیار هم خداپسندانه است.

انتهای پیام/

نظر شما