شناسهٔ خبر: 26785660 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

هوش سیاه

کلاهبرداری به بهانه استخدام مدلینگ

مجرمان سایبری با راه‌اندازی وب‌سایت‌های اینترنتی مبنی بر استخدام مدلینگ و آموزش آنها از دختران کلاهبرداری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته میشود .

وی افزود: با توجه به این شور و شوق جوانی، مجرمان سایبری با ترفند مدلینگ به دنبال کلاهبرداری، انواع اخاذی و هتک حیثیت جوانان در فضای سایبر هستند. فراگیر شدن صنعت مد، اکثر جوانان را به سمت مدلینگ میکشاند و آنها دوست دارند با وارد شدن به عرصه مدلینگ از این راه کسب درآمد کرده و از سویی معروف شوند و چشمها را به خود خیره کنند .

ابوطالبی تصریح کرد: کلاهبرداران در قالب تیم چندنفره با وعدههایی مانند جذب مدل و اعزام آنها به خارج از کشور و... در فضای مجازی از سادهاندیشی طعمههای خود استفاده میکنند و تصاویر دختران جوان را دستمایه نیتهای شیطانی خود قرار میدهند . وی عنوان کرد: اغلب کلاهبرداران از دختران جوان میخواهند پس از عکسبرداری با ژستهای متفاوت، آنها را ارسال کنند تا برای شرکتهای اروپایی ارسال کنند. سپس مدعی میشوند شرکتهای به اصطلاح معتبر اروپایی در زمینه مدل و زیبایی، تصاویر را نپذیرفته و از آنها خواستهاند که تصاویر بهگونهای باشد که آنها بتوانند به صورت دقیقتری عکسبرداری کنند .

رئیس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: پس از تهیه تصاویر و عکسهای نیمهعریان دختران جوان، سودجویان و کلاهبرداران با بیان این موضوع که استخدامی در کار نبوده از طعمههای خود میخواهند که تن به خواستههای شیطانی آنها داده و اگر این کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی طعمهها در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی میکنند .

وی خاطرنشان کرد: بعضی از کلاهبرداران با استفاده از فتوشاپ، عکسهای قربانیان را به عکسهای عریان و نیمه عریان تبدیل کرده و اقدام به تهدید و اخاذی نموده، قربانیان نیز برای اینکه حیثیت خود را حفظ کرده و از اقدامات بعدی کلاهبرداران ممانعت بهعمل آورند، تسلیم خواستهها و نیات شیطانی کلاهبرداران میشوند . وی گفت: صفحاتی که ناخواسته در برابر شما بازمیشود و اقدام به تبلیغ استخدامهایی نظیر مدلینگ، شوی لباس و ارائه خدماتی از این قبیل میکنند، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما