شناسهٔ خبر: 26785657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

R41452/P1486/S6,69/CT1

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در این استان با هدف کاهش مشکلات اقتصادی و بهبود زندگی آنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرج‌الله راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: مهمترین مشکلات زنان سرپرست خانوار معضلات اقتصادی و معیشتی بوده که اداره کل فنی و حرفه‌ای استان به تبع سازمان مرکزی برای کاهش مشکلات اقتصادی زنان سرپرست خانوار و بهبود زندگی آنان عملیات توانمندسازی در قالب مهارت آموزی اجرای شده است.

وی عنوان کرد: یک هزار و 269 نفر از زنان سرپرست خانوار در سطح استان در حال مهارت آموزی بوده که در پایان دوره آموزشی برای افراد قبول شده در آزمون گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خواستار تغییر نگرش نسبت به زنان سرپرست خانوار شد و ابراز کرد: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زمینه فعالیت اجتماعی آنان را فراهم کرده و اعتماد به نفس‌شان را نیز تقویت می‌کند.

راد افزود: سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت کشور مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت توانمندسازی اقشار محروم و آسیب پذیر بویژه زنان سرپرست خانوار منعقد شد و بر اساس این تفاهم نامه 50 میلیارد ریال برای آموزش زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین 5 استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جزو مهمترین برنامه‌های دولت است، ادامه داد: زنان سرپرست خانوار بویژه در مناطق محروم از جمله آسیب پذیرترین اقشار جامعه بوده که باید مورد حمایت قرار بگیرند و بهترین نوع حمایت توانمندسازی آنان است.

راد تصریح کرد: مراکز آموزشی تابع اداره کل فنی و حرفه‌ای با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف، استانداری و آموزش و پروش بیش از 465 هزار نفر ساعت را تحت آموزش قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید زنان سرپرست خانوار بیش از پیش مورد حمایت قرار بگیرند، ابراز کرد: زنان شاغل سرپرست خانوار از سلامت اجتماعی بیشتری برخوردار هستند.

انتهای پیام/م

نظر شما