شناسهٔ خبر: 26785488 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

موافقت حماس با طرح جدید آشتی ملی مصر

جنبش حماس با طرح آشتی ملی جدید مصر که از مهمترین بندهای آن برقراری مجدد حقوق کارمندان دولتی در غزه و تشکیل دولت وحدت ملی طی ۵ هفته است موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک منبع آگاه فلسطینی اعلام کرد که حماس با طرح مصر برای آشتی ملی با جنبش فتح موافقت کرده است و این طرح بندهای مختلفی دارد که مهمترین آنها تشکیل دولت وحدت ملی طی مدت ۵ هفته است.

این منبع در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تصریح کرد که حماس با طرح آشتی ملی مصر موافقت کرده است و مصر منتظر موافقت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با آن است.

بر اساس این طرح پیشنهادی مصر، مجازات های اعمال شده از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین بر نوار غزه باید به طور کامل لغو شوند و بودجه جاری وزارتخانه ها پرداخت شود.

علاوه بر این، در این طرح بر عمل وزرای دولت کنونی به مسئولیت های خود در وزارتخانه های غزه و راه اندازی نیروگاه برق غزه از طریق تأمین سوخت بدون مالیات برای آن تاکید شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد که در این طرح مقرر شده است که دولت وحدت ملی در مدت زمان ۵ هفته تشکیل شود و کارمندان دولتی غزه (که حماس در زمان اداره نوار غزه جذب کرده است) در نهادهای دولتی ادغام شوند و حقوق آنها نیز مانند حقوق دیگر کارمندان تشکیلات خودگردان در غزه پرداخت شود.

دولت فلسطین جنبش حماس را به ممانعت از انجام فعالیت های خود در غزه متهم می کند، اما این جنبش بارها آنرا تکذیب کرده است.

نظر شما