شناسهٔ خبر: 26785319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران - ایرنا - روحانی در دیدار با خانواده شهیدان یاسری: خانواده معظم شهدا مایه فخر ملت و عزت کشور هستند، حمایت وزارت امور خارجه از بیانیه شماری از شخصیت های سیاسی کشورهای اسلامی برای توقف سه ماهه جنگ در یمن، رشد چهار برابر پرداخت تسهیلات ازدواج در سال 97، بدرقه نخستن گروه از زائران خانه خدا با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، سفیر پیشین آمریکا در ناتو همکاری با گروهک تروریستی منافقین را احمقانه توصیف کرد و تکرار ادعاهای ترامپ در مورد ایران و برجام، مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری با تاکید براینکه خانواده معظم شهدا مایه فخر ملت و عزت کشور هستند، گفت: در راه استقلال و آبادانی، به دعای خیر خانواده شهدا نیازمندیم.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه از بیانیه شماری از شخصیت های سیاسی قابل احترام کشورهای اسلامی برای توقف سه ماهه جنگ در یمن حمایت کرد.
* تهران - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در آئین بدرقه نخستین گروه زائران ایرانی بیت الله الحرام، حج را عامل وحدت و یکپارچگی جهان اسلام معرفی کرد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری روحیه بالای خانواده شهدا و جانبازان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این روحیه برای همه ما درس و نشان‌دهنده مسیر مستقیم است و همواره خود را نیازمند دعای خیر شما عزیزان می‌دانیم.
* تهران- ایرنا- آئین معنوی بدرقه زائران ایرانی بیت الله الحرام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.
* چابهار- ایرنا- وسیعترین گلخانه جهان با مساحت 120 هکتار با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از سرمایه گذاران، مدیران و قشرهای مختلف مردم در محدوده منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شد.
* شهرکرد- ایرنا- معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه به هیچ وجه مجوز ایجاد مرکز آموزشی جدید صادر نمی شود، گفت: توسعه کیفی رشته ها، جایگزین رشد کمی دانشگاهها شده است.
* بندرعباس- ایرنا- فعالیت آزمایشی کشتی اقیانوس پیمای مسافربری «سانی» شامگاه سه شنبه با حضور استاندار هرمزگان در بندر شهید باهنر بندرعباس آغاز شد.
* چابهار- ایرنا- طرح تکثیر و پرورش کروکدیل با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از سرمایه گذاران، مدیران و قشرهای مختلف مردم عصر سه شنبه در محدوده منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شد.
* تهران- ایرنا- ابراهیم فیاض در سخنانی عجیب، حافظ و مولوی را باعث نابودی و انحطاط ایران معرفی کرد.
* ارومیه- ایرنا- مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نرخ پوشش این فعالیت ها در سطح مدارس کشور طی سال تحصیلی 96-97 حدود 50 درصد بود، گفت: این نرخ در سال تحصیلی پیش رو تا 55 درصد افزایش می یابد.
* چابهار- ایرنا- مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت راهبردی و جغرافیایی منطقه ای بسیار مناسب برای تولید انواع محصولات صادرات محور است.
* ارومیه- ایرنا- رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: یک میلیون و 600 هزار نفر در سطح کشور آموزش های چهره به چهره در زمینه پیشگیری از اعتیاد را دریافت کردند.
* زاهدان- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج سال گذشته در کشور پرداخت شده است که در مقاسه با سال ٩٢ رشد چهار برابری را نشان می دهد.
* شهرکرد- ایرنا- رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، رسیدگی موثر به مطالبات رانندگان و پاسخگویی به مشکلات و رفع مسائل آنها را خارج از نوبت خواستار شد.
* شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: بواسطه اجحاف به مناطق محروم در گذشته، اسناد توسعه ای با محوریت رفع این تبعیض ها تدوین شود.
* شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه با تمام شرایط موجود، نیازمند تدوین قانون خاص اداری مانند دانشگاه ها است.
* زنجان- ایرنا- نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم انسجام در جامعه و حمایت از دولت برای برون رفت از مشکلات کنونی تاکید کردند و اتخاذ روش های نوین و حرکت متناسب با شرایط جدید را شرط لازم برای اداره موفق امور برشمردند.
* تهران- ایرنا- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پارسال در این کمیسیون تصویب شد بانک مرکزی درباره ارزهای دیجیتال گزارشی بدهد اما در پی کوتاهی و قصور بانک مرکزی در ارائه این گزارش مهم، ما به این موضوع ورود کردیم.
* تهران- ایرنا- مدیرعامل خانه تئاتر گفت: خانه تئاتر باید جای امنی برای همه خانواده تئاتر باشد و محلی برای رفع مطالبات اهالی این شاخه هنری باشد.
* تهران- ایرنا- جریان های سیاسی مخالف دولت مدتی است که پروژه تشابه سازی رئیس جمهوری کشورمان را با «بوریس یلتسین» نخستین رئیس جمهوری روسیه را پی ریزی کرده و انعکاس داده اند؛ مقایسه ای ناصحیح که برخی به دلیل عدم آگاهی تاریخی و شماری نیز به صورت عامدانه صورت داده اند.
* نوشهر- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از دستگیری 10 نفر اراذل و اوباش شهرهای مختلف استان در چمستان شهرستان نور خبر داد.
* تهران- ایرنا- سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهوری در کشورهای فنلاند، ایرلند و اوکراین منصوب شدند.
* اسلام آباد- ایرنا- رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تشریح دستاوردهای سفر هیات عالیرتبه نظامی ایران به پاکستان، گفت: همکاری راهبردی دو کشور به ویژه در زمینه اطلاعاتی و امنیتی افزایش یافته و بزودی سند جامع همکاری اطلاعاتی و امنیتی تهران - اسلام آباد امضا می شود.
* شهرکرد- ایرنا- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی نسبت به رشته های فنی و حرفه ای گفت: این سازمان هنوز نتوانسته جایگاه خود را در کشور پیدا کند.
* تهران- ایرنا- اصغر همت طی سخنانی از کمک های صالحی امیری وزیر سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساخت خانه تئاتر تجلیل کرد و در عین حال گفت: آقای صالحی نیز هنر دوست هستند.
* تهران- ایرنا- مدیر عامل برق منطقه ای تهران با ارائه پیشنهاد تعطیلی یک روز در هفته برای کاهش مصرف برق، گفت که تعطیلی یک روز در هفته گذشته به کاهش 10 درصدی مصرف برق در پایتخت منجر شد.
* تبریز- ایرنا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه براساس آمار سال 1395، درآمد خانوارهای شهری 13 درصد افزایش یافته است، گفت: با این حال میانگین درآمدخانوارهای روستایی 1.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.
* اصفهان- ایرنا- بزرگترین چاه غیرمجاز در دشت اردستان استان اصفهان با آبدهی بیش از 30 لیتر در ثانیه با حکم قضایی مسدود شد.
* شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: نخستین مرحله از پاداش پایان خدمت سال 96 فرهنگیان هفته آینده از خزانه دریافت و بین فرهنگیان بازنشسته پرداخت می شود.
* تهران- ایرنا- راهکارهای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و رفع مشکلات صنعت چاپ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهوری بررسی شد.
* تهران- ایرنا- حمایت گسترده از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص و با هدف افزایش رشد و سطح اشتغال و ایجاد درآمد و کاهش فقر از جمله مهمترین اولویت‌های اقتصادی - اجتماعی کشورهای جهان خصوصا در مرحله گذار اقتصادی بشمار می آید.
* تهران- ایرنا- طی مراسمی با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از برندهای فعال و تاثیر گذار در بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در طراحی غرفه و ایجاد جذابیت بصری نقش داشتند، تجلیل شد.
* اراک - ایرنا - کاهش تماشاگر مشکل اساسی سینماها در سال های اخیر به شمار می رود و به گفته مسئولان و سینماداران استان مرکزی یکی از عوامل موثر در رکود این هنر - صنعت، نبود تولیدات فاخر در اکران است.

اخبار خارجی
**********
* لندن - ایرنا - دولت محافظه‌کار «ترزا مِی» با نزدیک شدن به مهلت خروج از اتحادیه اروپا گرفتار بحران و چند دستگی داخل حزبی شده است.
نیویورک- ایرنا- سفیر پیشین آمریکا در ناتو همکاری برخی سیاستمداران این کشور با گروهک تروریستی منافقین را احمقانه توصیف کرد و گفت: اگر آنها به دنبال تغییر در ایران باشند، این کارشان دقیقا اثر معکوس خواهد داشت.
تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه در دیدار با همتای روس خود درباره ایران نیز گفت و گو کرده، مدعی شد که خروج واشنگتن از برجام سبب تضعیف ایران شده است.
تهران- ایرنا- مدیرکل بازرگانی سفارت انگلیس در تهران تاکید کرد: به دنبال یافتن بهترین راه ها در ارتباط و همکاری با ایران هستیم و اینکه کدام یک از شرکت ها بهتر عمل می کنند و صلاحیت بیشتری برای برقراری روابط با همتایان ایرانی خود دارند.
* اسلام آباد- ایرنا- تهران و اسلام آباد در پایان سفر سه روزه رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران به پاکستان بر توسعه همکاری مدیریت مرز، همکاری اطلاعاتی و امنیتی و اقدام برای بازگشایی گذرگاه های مرزی جدید در مرز مشترک تاکید کردند.
* مادرید- ایرنا- روزنامه ال موندو در تحلیلی نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در دیدارش با ولادیمیر پوتین در هلسینکی، اتحادیه اروپا را مقابل روسیه تضعیف کرد.
* تهران- ایرنا- یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن، پایگاه مزدوران سعودی را در استان الجوف واقع در شمال این کشور هدف قرار داد.
* دمشق- ایرنا- خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کرد که یک جنگنده ناشناس در استان حسکه در شمال این کشور سقوط کرده است.
* دمشق- ایرنا- سه انفجار شدید منطقه 'شیخ نجار' در استان حلب را به لرزه درآورد.
* الجزیره- ایرنا- «خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس در دیدار ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی گفت، که هرگونه راه حلی برای بحران لیبی باید مورد رضایت مردم این کشور باشد و جامعه بین الملل نیز باید به اراده لیبیایی ها احترام بگذارد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی مغایر با سخنانش پس از دیدار با همتای روس خود، جمع بندی نهادهای اطلاعاتی کشورش مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که وی ترامپ را به خروج از برجام و ایستادن مقابل حکومت ایران متقاعد کرده است.
مسکو- ایرنا- نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از جمله اوپک با اعلام مخالفت کشورش با اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران، خواستار استمرار صادرات نفت کشورمان شد.
* تهران- ایرنا- دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بر لزوم هماهنگی و انسجام تلاش های سیاسی و بین المللی برای پایان دادن به اشغال سرزمین های فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
* لندن- ایرنا- بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین انگلیس که به‌تازگی از سمت خود استعفا داده است، برخلاف دستورالعمل اجرایی که مقام‌های سابق دولت این کشور را از پذیرش کار جدید تا مدت مشخصی منع می‌کند، فعالیت خود را به‌عنوان ستون نویس نشریه دیلی تلگراف از سر گرفته است.
* لندن- ایرنا- یک‌نهاد نظارتی انگلیس روز سه‌شنبه در گزارشی فاش کرد که پلیس لندن ده‌ها هزار جرم مرتبط با خشونت در این شهر را ثبت نمی‌کند.
* رم- ایرنا- 'آلبرتو نگری' روزنامه نگار و تحلیلگر ایتالیایی به دیدار روز گذشته روسای جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی اشاره کرد و گفت: پیام ترامپ به پوتین، عدم احترام به پیمان های بین المللی بویژه توافق با ایران و خفه کردن توان قتصادی این کشور بود.
تهران- ایرنا- ناکارآمدی تحریم های ضد ایرانی و تکیه ایران بر اقتصاد مقاومتی و حمایت دیگر کشورهای امضا کننده از توافق هسته ای و منزوی شدن دونالد ترامپ، از جمله مواردی است که برخی از رسانه های عربی در گزارش ها و تحلیل های خود مورد تاکید قرار داده اند.
* باکو- ایرنا- اجلاس سران پنج کشور حاشیه دریای خزر 12 اوت (برابر 21 مرداد ماه) در شهر اکتائو قزاقستان برگزار می شود.
* تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با دفاع از جلسه دیدار جنجالی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در هلسینکی فنلاند، گفت که آن نشست حتی بهتر از مذاکراتش با متحدان واشنگتن در سازمان ناتو بود.
تهران- ایرنا- دیوان بین المللی دادگستری با انتشار سندی در تارنمای رسمی خود از ثبت رسمی شکایت ایران علیه آمریکا در این دادگاه خبر داد.
تهران- ایرنا- 'علی القحوم' عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن با بیان اینکه ما از هر گونه ابتکار عمل برای توقف جنگ در یمن استقبال می کنیم، گفت: آمریکا نمی خواهد جنگ در کشور ما متوقف شود، زیرا تنها طرفی که از آن سود می برد، واشنگتن است.
* باکو- ایرنا- احزاب مخالف دولت فعلی گرجستان ائتلاف جدیدی برای معرفی نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور تشکیل دادند.
* تهران- ایرنا- نشست خبری مشترک روسای جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی، خشم بسیاری از مقام های ایالات متحده از جمله پل رایان رئیس مجلس نمایندگان و یکی از متحدان دونالد ترامپ را به همراه داشت.
* تهران - ایرنا - سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت که آمریکا می کوشد برای گروه تروریستی داعش در مرز سوریه و عراق پایگاه امن ایجاد کند.
* مسکو - ایرنا - شهردار مسکو اعلام کرد که هواداران فوتبال که برای مشاهده مسابقات جام جهانی به مسکو سفر کرده بودند بیش از یک میلیارد و 333 هزار یورو (96.69 میلیارد روبل) خرج کرده اند.
* تهران - ایرنا - آژیر خطر در بلندی های جولان اشغالی سوریه به صدا در آمد.
* تهران - ایرنا - با گذشت بیش از یکهزار روز از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن، نقش و مشارکت برخی کشورهای غربی از جمله انگلیس در ویرانی و کشتار مردم این کشور فقیر بیش از پیش نمایان می شود.
تهران- ایرنا- در حالی که رئیس جمهوری آمریکا از نتایج دیدارش با همتای روس خود حمایت می کند، کنگره از تمایل خود برای افزایش تحریم علیه روسیه به دلیل دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت.
شبد**1953**1379

برچسب‌ها:

نظر شما